173955 – 02122024 – “Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord, Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova”, este propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027).
Obiectivul general al proiectului constă în implementarea unui mod de transport durabil între regiunea de Sud a României (incluzând şi capitala Bucureşti) şi regiunea de Vest a țării, cu contribuţie majoră asupra dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivității economice a României şi crearea condiţiilor pentru creşterea volumelor de transport de marfă şi călători pe rețeaua TEN-T central.
Tronsonul de linie analizat Bucureşti Nord – Craiova, împreună cu celelalte tronsoane adiacente (Craiova – Calafat – Vidin, Craiova – Caransebeş, Videle – Giurgiu Nord – Russe, Bucureşti Nord – Giurgiu – Russe) pot constitui o reţea de transport durabil şi o legătură feroviară cu o capacitate de transport considerabilă între Portul Constanţa şi Vestul României şi apoi spre ţările din Balcani şi Vestul Europei.
“Implementarea proiectului va conduce la creşterea vitezei de circulaţie a garniturilor de tren pe întreg sectorul de cale ferată cuprins între Bucureşti Nord – Craiova, atât pentru trenurile de transport călători cât şi pentru cele de transport marfă. Viteza maximă de deplasare a garniturilor de tren va creşte până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfă. Datorită creşterii vitezelor de deplasare se va reduce durata călătoriei şi va creşte volumul de transport al mărfurilor pe sectorul de cale ferată menționat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviară din zona de sud a României asigurând conexiunea cu statele vecine în condiții sigure și operaționale” a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.