173484 – 17102024 – Executivul a aprobat realizarea centurii ocolitoare a orașului Buftea, investiție complementară podului Mogoșoaia și Autostrăzii de Centură A0. Valoarea totală a variantei de ocolire Buftea depășește 514,7 milioane lei, iar durata de execuție este 24 de luni.
Finanțarea se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite.
Inițial, indicatorii tehnico-economici pentru varianta de ocolire Buftea au fost aprobați în anul 2010, însă procedura de achiziție a fost anulată din cauza nedepunerii de oferte conforme.
Această variantă ocolitoare va avea o lungime de 5,77 km. Traseul va porni de la km 17+100 al DN1A, va ocoli pe partea de est complexul Avicola Buftea și va continua pe culoarul natural care mărginește canalul situat la est de localitatea Buftea, paralel cu DN1A.
Traseul va traversa denivelat un drum colector, DJ101, magistrala 300 a CFR şi va face joncţiunea cu DN1A (la km 21+700) prin strada Metalurgiei.
În iulie 2023, în cadrul procedurii de achiziție publică lansată pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a Variantei de ocolire a orașului Buftea (Ilfov), au fost depuse șapte oferte (Asocierea Bog’art SRL – Trace Group Hold PLC (România – Bulgaria), Constructii Erbașu SA (România), Asocierea IBB-HIB Romania SRL – IBB Haus-Und Industriebau GMBH (România – Germania), Onur Taahhut Taşimacilik Inşaat Ticaret Ve Sanayi AŞ (Turcia), Porr Construct SRL (capital austriac), Asocierea Tracon SRL – Chirulli Andrea Impresa Individuale (România – Italia) și Asocierea X-Way Infrastructure SRL – Concelex SRL – Terra Gaz Construct SRL – Hydrostroy AD (România – Bulgaria)). Valoarea estimată a contractului era 329,04 milioane de lei fără TVA.
CNAIR a desemnat în decembrie 2023 câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire Buftea, dar contractul încă nu a fost semnat. Valoarea contractului era la momentul respectiv de 281,17 milioane de lei (fără TVA), iar antreprenor general al proiectului – constructorul austriac Porr Construct.
Între timp, au apărut creșteri semnificative ale prețurilor la materiale, manoperă, utilaje, carburant, energie, terenuri și a fost nevoie de revizuiri la normele și normativele în vigoare și la actuala situație din teren, cum ar fi mărirea lățimii platformei sau dotarea parcărilor cu stații de încărcare pentru autovehicule electrice.
Prin urmare, și valoarea contractului va fi aproape dublă.