172834 – 02082024 – Noile trenuri noi cumpărate de Metrorex nu pot fi folosite din cauza unor probleme tehnice neprevăzute: fluctuațiile în rețeaua electrică, motiv pentru care sunt declanșate siguranțele.
Potrivit lui Gabriel Stânciu, directorul general al producătorului de trenuri, filiala din România, susține că problemele sunt 100% de rețea, în cazul Bucureștiului, unde există și alimentare de la pantograf, de la firul de contact de deasupra, și alimentare de la șina a treia și că în prezent procesele de integrare sunt în testare.
Noile trenuri sunt fabricate în Brazila, iar constructorul a adus în țară mai mulți experți pentru a rezolva problemele. Noile garinuturi vor fi folosite pe Magistrala 5 Eroilor – Râul Doamnei/Valea Ialomiței. Au aer condiționat, 216 locuri și alte dotări de ultima generație.
„Metrorex” a semnat contractul pentru 13 trenuri noi în decembrie 2020. Valoarea este de aproximativ 100 de milioane de euro. Primul tren trebuia livrat încă din primăvara anului trecut, dar între timp constructorul a reclamat probleme de aprovizionare, în contextul crizei Covid și a războiului din Ucraina.
În plus, reprezentații producătorului susțin că au fost nevoiți să refacă proiectul tehnic, pentru că dacă ar fi respectat cerințele inițiale ale „Metrorex”, trenul ar fi avut probleme la curbele mai strânse. Primul tren a ajuns în țară abia în acest an în aprilie, iar al doilea, în iunie și urmează recepția altor două trenuri. Dar au apărut din nou probleme tehnice și nu pot fi folosite.
După punerea în circulație a noilor trenuri, Metrorex estimează că timpul de așteptare în stații va fi redus. Pe Magistrala 5 circulă doar 6 trenuri în timpul săptămânii, iar în weekend, 4.
Pentru întârzierile apărute în livrare, compania a aplicat deja constructorului penalități în valoare de circa 24 de milioane de euro.