172368 – 11062024 – ANPC a verificat și consiliat, la sfârșitul lunii mai, firmele care comercializează produse alimentare și nealimentare, casele de schimb valutar, centrele de închirieri auto etc.) la Aeroportul Internațional ”Henri Conadă”, precum și condițiile și serviciile puse la dispoziția consumatorilor de Compania Națională Aeroporturi București., la Aeroportul Internațional ”Henri Coandă”, dispunând, acolo unde a fost cazul, și măsuri de remediere, într-un anumit termen, a problemelor contatate.
Luni, 10 iunie 2024, ANPC a revenit să verifice dacă și cum au fost rezolvate problemele, controlând 26 de firme care funcționează pe Aeroportul Internațional București-Otopeni.
Principalele abateri constatate au fost neigienizarea vitrinelor pentru alimente, spații de depozitare murdare, vânzarea produselor pe bază de lapte cu adaos de grăsimi vegetale în același spațiu cu lactatele, nerespectarea temperaturii pentru produsele congelate, neinformarea în legătură cu conținutul de ingrediente alergene, pavimente neigienizate, lipsa instrucțiunilor în limba română pentru jucării, lipsa etichetelor în limba română, neafișarea tuturor valutelor tranzacționate.
Au fost date 31 de amenzi (în total 367.500 de lei) și au fost oprite de la comercializare produse de peste 130.000 lei. 11 puncte de lucru au fost închise temporar.