Acasă Economie Transportatorii români ar putea recupera din daunele provocate de cartelul camioanelor. Este...

Transportatorii români ar putea recupera din daunele provocate de cartelul camioanelor. Este în curs o acțiunea colectivă împotriva Scania

DISTRIBUIȚI

171932 – 24042024 –  Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) anunță că furnizorul de servicii juridice Truck ReClaim (reprezentat legal de firmele de avocatură Hausfeld și Kapellmann) a prelungit până la 31 august 2024 termenul până la care transportatorii care doresc să-și recupereze daunele provocate de cartelul camioanelor și vor rambursarea unei părți din taxele de drum din Germania pentru camioane se pot alătura acțiunii în instanță împotriva cartelului camioanelor. Datele necesare cu privire la camioanele individuale trebuie, de asemenea, furnizate până la sfârșitul lunii august 2024, după înregistrare.

Toți transportatorii rutieri români afectați de cartelul camioanelor care nu au solicitat încă despăgubiri pentru recuperarea daunelor cauzate de cartelul camioanelor  pot să se înregistreze acum pe platforma online disponibilă în limba română pentru firme le de transport înregistrate la UNTRR.

Potrivit anunțului UNTRR, numai în ultimele 6 săptămâni, peste 1.000 de firme  cu cel puțin 15.000 de camioane afectate de cartel s-au înregistrat la Truck ReClaim.

UNTRR și numeroase asociații europene de transport, cum ar fi BGL (Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung e.V.), AMÖ (Bundesverband Möbelspedition e.V.), BWVL (Bundesverband Wirtschaft, Verkehr und Logistik e.V.) și DSLV (Bundesverband Spedition und Logistik) colaborează cu Truck ReClaim.

Din 2016, când Comisia Europeană a impus amenzi de aproape 3 miliarde de euro cartelului  camioanelor, numeroase firme  de transport și logistică au solicitat deja despăgubiri pentru daunele cauzate de cartelul camioanelor și sute de procese sunt în curs de desfășurare doar în Germania.

Cu toate acestea, multe firme  nu au întreprins încă nicio acțiune, deși au suferit daune. În timp ce daunele reale urmează să fie determinate de economiști, o compensație între cinci și cincisprezece la sută din valoarea de achiziție, adică mai multe mii de euro pe camion, este probabil să fie realistă.

Recent, situația părea dificilă pentru transportatorii rutieri care nu au întreprins încă nicio acțiune. De câțiva ani, a devenit practic imposibil să se solicite orice alte noi despăgubiri împotriva cartelului camioanelor în Germania. Riscul ca solicitările de despăgubire a daunelor cauzate de cartelul camioanelor să fie deja prescrise era prea mare.

Situația s-a schimbat anul acesta odată cu hotărârea Curții de Justiție a Uniunii Europene  (CJUE) din 1 februarie 2024. Prin această hotărâre, este stabilit în mod legal că Scania a fost implicată în cartelul camioanelor, în care producătorii de camioane au fixat prețurile între 1997 și 2011. CJUE stabilește, de asemenea, că Scania este răspunzătoare în temeiul dreptului civil pentru daunele suferite de firmele de transport și expediție ca urmare a cartelului camioanelor. Deoarece în conformitate cu legea germană membrii cartelului sunt solidar responsabili pentru întreaga daună suferită, clienții altor camioane pot, de asemenea, să-și depună solicitările de despăgubire a daunelor împotriva Scania.

Truck ReClaim solicită despăgubiri pentru toate camioanele achiziționate, inclusiv cu plata în rate sau în leasing între 1997 și 2016.

Participarea la acest proces juridic antitrust nu implică nicio plată în avans și niciun risc legat de costuri de litigiu. Doar în caz de succes, firmele plătesc o taxă de succes de 33%. Firmele de transport înregistrate la UNTRR beneficiază de o taxă redusă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.