169978 – 19092023 – În perioada 6-26 septembrie, pe străzile din Paris se derulează o campanie de promovare a României ca destinație turistică.
Potrivit Ministerul Economiei, campania outdoor are scopul atragerii atenției publicului francez asupra României ca destinație turistică și transmiterea unui mesaj de impact, cu accent pe patrimoniul cultural și natural al României. Prima etapă a constat în afișarea a două imagini reprezentative pentru țara noastră pe 103 panouri publicitare de mari dimensiuni (8mp), în punctele cheie din centrul Parisului, iar a doua etapă, care se desfășoară în perioada până în 26 septembrie a.c. vizează colantarea celor 17 autobuze turistice folosite pentru vizitarea punctelor cheie din capitala franceză.
Conform estimărilor inițiale, campania va ajunge la peste 30 de milioane de persoane.
Ministerul Economiei precizează că perioada de desfășurare a campaniei coincide cu începutul Cupei Mondiale de Rugby, al treilea cel mai mare eveniment sportiv la nivel mondial după Campionatul Mondial de Fotbal și Jocurile Olimpice, organizat în acest an în Franța, la care sunt așteptați peste 3 milioane de turiști.
Piața franceză reprezintă o piață prioritară pentru România, conform statisticilor oficiale Franța clasându-se în topul primelor 10 țări ai căror cetățeni vizitează țara noastră. Totodată, Consiliul de Brand Turistic Național situează Franța printre cele 7 țări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de state precum Italia, Germania, UK, Israel, Spania sau Polonia. Parisul, ales pentru desfășurarea campaniei, este al doilea pol economic urban european, al șaselea oraș ca mărime la nivel mondial și unul dintre cele mai vizitate orașe din lume, cu un număr estimat de 17 milioane de turiști.
Aventura promovării României în lume începe în 1995, când Guvernul semnează un contract cu firma franceză Group Saintonge Edition, deţinută de Adrian Costea, pentru realizarea albumului „Eterna şi fascinanta Românie“.
Tirajul anunţat iniţial a fost de 97.000 de exemplare, din care au văzut lumina tiparului sub 10.000. Albumul trebuia distribuit în aproape 100 de ţări. Afacerea ne-a costat aproape şase milioane de dolari. Scandalul iscat în jurul acestei afaceri a întrecut cu mult faima turistică a ţării noastre.
O altă iniţiativă, „Fabricat în România“, a aparţinut, în anul 2001, Asociaţiei pentru Promovarea Produselor şi Serviciilor – România, scopul fiind să convingă populaţia să cumpere produse autohtone.
Firmele care doreau să participe plăteau o taxă pentru aplicarea mărcii „Fabricat în România“ pe produsele lor. Programul a dat faliment pentru că firmele nu mai erau interesate. Guvernul nu s-a implicat financiar în această campanie de promovare.
Tot în 2001 a fost lansat și proiectul Dracula Park, în timpul mandatului lui Dan Matei Agathon, iniţiatorii spunând că va aduce României un milion de turişti şi venituri de circa 20 de milioane de dolari anual. În privinţa amplasării, prima opţiune a fost Sighişoara. Investiţia iniţială era de 31,5 de milioane de dolari. Au fost puse în vânzare acţiuni, de pe urma cărora s-au strâns 107 miliarde de lei vechi.
„România mereu surprinzătoare“ s-a născut în anul 2004 şi a costat aproape două milioane de dolari. Reprezentanţi ai Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT) au desfiinţat acest brand precizând că stilul promovării este „depăşit“, în dezavantaj faţă de ţările concurente din zonă.
În decembrie 2006, Ministerul Afacerilor Externe, condus de Mihai Răzvan Ungureanu, a ales sloganul „Spirit fabulos“ pentru caracterizarea României ca loc „cu oameni spirituali, care se bucură de viaţă“.
În 2009, ministrul Elena Udrea a lansat ”Imnul turistic al României”, care a promovat un alt slogan al turismului românesc: „Romania – the land of choice”, care a avut premiera la Paris.
În 2010, tot Elena Udrea a lansat la Shanghai brandul turistic al României cu sloganul „Explore the Carpathian garden”.