166913 – 31102022 – Din luna martie 2023 ar putea fi reluate cursele regulate Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu, a declarat, pentru Agerpes, Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.
Potrivit acestuia, aeroportul este deschis și poate fi operat: ”Încă nu sunt încheiate contracte pentru operarea de curse regulate pe Aeroportul Băneasa. Ne aşteptăm ca acestea să înceapă la începutul anului viitor, cel mai probabil în ianuarie, dar asta nu înseamnă că aeroportul nu poate fi folosit aşa cum a funcţionat şi anul trecut pe perioada EURO 2020. Vom avea şi anul acesta – chiar săptămâna viitoare aşteptăm o serie de curse charter cu suporteri, o echipă de fotbal, care vor trece prin terminalul aeroportului Băneasa. Deci, aeroportul este practic deschis, poate fi operat şi aşteptăm acum ca şi companiile să înceapă operarea de curse regulate”.
Reprezentantul CNAB a precizat că în acest proces de operare nu va mai conta ce tip de companie este: low-cost sau de linie.
”Aeroportul este deschis pentru trafic indiferent unde se încadrează respectivele companii aeriene. Ştim cu toţii că diferenţa între low-cost şi cea tradiţională a fost aproape ştearsă în ultima perioadă. Sunt companii tradiţionale care nu mai oferă alimente la bord, sunt companii low-cost care uneori oferă, dar oferă de regulă contracost. De asemenea, tipul de servicii asigurat a început să semene tot mai mult într-o companie tradiţională şi o companie low-cost, mai ales pe curse regionale sau pe curse relativ scurte de 3 ore – 3 ore şi jumătate”, a adăugat Iordache.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a fost înfiinţată în 2010, prin fuziunea societăţilor care gestionau Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa ”Aurel Vlaicu, pe care le administrează și în prezent.
Aeroportul Băneasa a fost închis pentru cursele de linie în martie 2012, într-un moment de vârf al traficuluip de pasageri (în 2011, aterizaseră pe Băneasa aproape 2,4 milioane de pasageri, fiind un hub pentru liniile aeriene low-cost) și timp de zece ani a trecut prin ample lucrări de renovare și de punere în valoare a terminalului pentru pasageri, monument istoric. Lucrările de renovare și retehnologizare au costat aproximativ 13 milioane de euro.