Update: Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă, joi, amânarea lansării Programului privind casarea autovehiculelor uzate.
Crearea conturilor de utilizator în aplicația informatică de către solicitanții unități
administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraș sau municipiu și subdiviziuni
administrativ-teritoriale ale municipiului București se va putea realiza începând cu data
de 14 octombrie 2022.
166501 – 22092022 – Programul care are în vedere casarea autovehiculelor uzate, va începe pe 23 septembrie, potrivit Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).
Primăriile vor putea face, de la 23 septembrie, conturi de utilizator pentru înscrierea în cadrul programului, iar o săptămână mai târziu vor putea depune cererile de finanțare. Astfel, în funcție de implicarea primăriei din localitatea de domiciliu, cei interesați vor putea cere bani pentru casarea mașinilor vechi din 30 septembrie.
Prin intermediul programului, persoanele fizice care vor casa o mașină mai veche de 15 ani vor putea primi, de la primăria de care aparțin, un stimulent în valoare de 3.000 de lei, fără a fi obligați să-i folosească pentru a cumpăra o mașină nouă.
Acte necesare:
În vederea aprobării cererii de finanțare, în cadrul sesiunii de înscriere, solicitantul depune următoarele documente:
- a) cererea de finanțare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, completată prin tehnoredactare;
- b) împuternicire notarială, prin care persoana care va semna cererea de finanțare este mandatată de către reprezentantul legal în acest sens, după caz;
- c) actul de identitate al reprezentantului legal sau, după caz, al împuternicitului solicitantului;
- d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitant, la Trezoreria Statului, a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu. Contul va avea cod/indicator bugetar „21.43.02.20 – alte subvenții primite de la administrația centrală pentru finanțarea unor activități“.
Instrucțiunile cuprinzând modul de înscriere a solicitanților în Program și procesul de depunere a cererilor de finanțare, precum și alte informații relevante se elaborează și se aprobă la nivelul AFM, se aprobă prin dispoziția președintelui și se aduc la cunoștința persoanelor interesate prin publicarea pe pagina de internet a AFM.
Criteriile de eligibilitate a autovehiculului uzat:
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
- a) este înregistrat în evidențele fiscale ale UAT solicitant;
- b) la data participării în Program are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației;
- c) are norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
- d) conține componentele esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație).