165961– 12082022 –Rectificarea bugetară: Metrorex primește 156 milioane de lei, datoria către firma Alstom România, deși a cerut 700 de milioane de lei. După achitarea datoriei, metroul va veni în stații la programul normal
Metrorex primește la rectificarea bugetară subvenții de 155,9 milioane de lei, reprezentând datoria către Alstom România, firma care asigură serviciile de mentenanță, potrivit proiectului de rectificare bugetară pe care l-a publicat Ministerul Finanțelor. ,,Ministerul Transporturilor și Infrastructurii: +2.000,0 milioane lei, per sold. Se propune asigurarea de sume suplimentare pentru subvenții (+155,9 milioane lei)“. După ce rectificarea va fi aprobată și banii virați, compania poate relua serviciile de mentenanță, acum asigurate în procent de 50 %, ceea ce înseamnă că metroul va veni în stații la intervalele normale, nu la 10 -15 minute cum se întâmplă din 11 iulie. În prezent, Metrorex poate introduce în circulație doar 33-35 de rame de metrou din flota de 82 de rame, situație care a dus la un timp foarte mare de așteptare, imposibilitatea unor călători de a se urca în trenurile arhipline și risc de infectare și mai mare, pe fondul creșterii cazurilor COVID-19. Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, Metrorex a cerut la rectificare aprox. 700 de milioane lei, datoria către Alstom și subveniția de la stat prevăzută în Bugetul Companiei.
Datoriile Metrorex : „În anul 2021 Alstom Transport S.A a emis facturi în valoare de circa 219 milioane lei (inclusiv TVA). Din obligația totală de plată, Metrorex a achitat în total suma de circa 77 milioane lei, astfel: în anul 2021 suma de 55 milioane lei, iar din bugetul aferent anului 2022 a achitat suma de 22 milioane lei. La acest moment, datoria rămasă este de aproximativ 142 milioane lei pentru prestații aferente perioadei mai-decembrie 2021. Pentru serviciile prestate în anul 2022, conform contractului în vigoare, la acest moment, facturile cu scadență depășită sunt în cuantum de aproximativ 20 milioane lei”, a transmis Metrorex pentru Economedia.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. ”De ce s-a ajuns aici ? Metroul are de ani buni un contract cu o companie foarte mare, la nivel mondial, contract de mentenanță. Facturile pentru această mentenanță nu au fost plătite. La sfârșitul anului trecut, facturile neplătite erau de aprox. 200 de milioane de lei, noi plătim acum din urmă niște facturi pe care niște domni nu le-au plătit. În 2021, în marea ,,profesionalizare” de la metrou Compania nu avut buget aprobat. A terminat anul 2021 fără buget, intră în anale. E responsabilitatea celor care au condus și ministerul și Metrorex-ul. Știm disconfortul bucureștenilor cauzat de ce vă spuneam, dar nu vreau să fie folosit non stop ca presiune, ca să vină să plătească la rectificări. Aștept de la noua conducere a Metrorex, Director General și Consiliu de Administrație care vor fi selectați prin concurs să vină cu un plan de management pentru îmbunătățirea activității Metrorex.