Acasă Externe Agenda Europeana Consiliul European acordă aprobarea finală pentru noile norme privind o concurență loială...

Consiliul European acordă aprobarea finală pentru noile norme privind o concurență loială în mediul online

DISTRIBUIȚI

  165664 – 18072022 – Consiliul European și-a dat astăzi aprobarea finală cu privire la noile norme pentru un sector digital echitabil și competitiv prin intermediul Regulamentului privind piețele digitale (DMA).

DMA asigură condiții de concurență echitabile în domeniul digital care stabilesc drepturi și norme clare pentru platformele online mari („controlorii de acces”) și asigură faptul că niciuna dintre ele nu abuzează de poziția sa. Reglementarea pieței digitale la nivelul UE va crea un mediu digital echitabil și competitiv, permițând întreprinderilor și consumatorilor să beneficieze de oportunitățile digitale.

Odată cu adoptarea finală a Regulamentului privind piețele digitale, vom face în sfârșit ca platformele online mari să fie responsabile pentru acțiunile lor. Prin aceasta, UE va schimba spațiul online la nivel mondial. Controlorii de acces vizați de DMA sunt omniprezenți – cu toții utilizăm serviciile lor zilnic. Cu toate acestea, puterea lor crește atât de mult încât afectează negativ concurența. Datorită DMA, vom asigura o concurență loială în mediul online, un confort sporit pentru consumatori și noi oportunități pentru întreprinderile mici, a declarat Ivan Bartoš, viceprim-ministru pentru Digitalizare și ministrul Dezvoltării Regionale.

Noi norme pentru controlorii de acces

DMA definește norme noi pentru platformele online mari („controlorii de acces”). De acum, acestea trebuie:

  • să se asigure că dezabonarea de la serviciile de platformă esențiale este la fel de ușoară ca și abonarea
  • să se asigure că funcționalitățile de bază ale serviciilor de mesagerie instantanee sunt interoperabile, adică permit utilizatorilor să facă schimb de mesaje, să trimită mesaje vocale sau fișiere de la o aplicație de mesagerie la alta
  • să ofere utilizatorilor comerciali acces la datele lor privind performanța de marketing sau de publicitate pe platformă
  • să informeze Comisia Europeană cu privire la achizițiile și fuziunile pe care le realizează

În schimb, acestea nu vor mai putea:

  • să își clasifice propriile produse sau servicii într-o poziție mai bună decât cele ale altor participanți pe piață (autofavorizare)
  • să preinstaleze anumite aplicații sau software-uri sau să împiedice utilizatorii să dezinstaleze cu ușurință aceste aplicații sau software-uri
  • să impună ca cele mai importante software-uri (de exemplu, browsere web) să fie instalate în mod implicit la instalarea sistemului de operare
  • să împiedice dezvoltatorii să utilizeze platforme de plată ale terților pentru vânzarea de aplicații
  • să reutilizeze datele cu caracter personal colectate în timpul prestării unui serviciu în scopul prestării altui serviciu

Dacă o platformă online mare este identificată drept controlor de acces, aceasta va trebui să se conformeze normelor DMA în termen de șase luni.

În cazul în care un controlor de acces încalcă normele prevăzute în DMA, acesta riscă o amendă de până la 10% din cifra sa de afaceri mondială totală. În cazul unor încălcări repetate, se poate aplica o amendă de până la 20% din cifra de afaceri mondială.

În cazul în care un controlor de acces nu respectă DMA în mod sistematic, adică încalcă normele de cel puțin trei ori în decurs de opt ani, Comisia Europeană poate iniția o investigație de piață și, dacă este necesar, poate impune măsuri corective comportamentale sau structurale.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.