165309 – 21062022 – Produse alimentare expirate, spaţii neigienizate, mărfuri cu deficienţe de etichetare, echipamente de joacă rupte/deteriorate, inadvertenţe între preţul de la raft al produselor/serviciilor şi cel de la casa de marcat, utilizarea, la un salon spa, a unui mobilier deteriorat/exfoliat, paturi neigienizate/urme de uzură, prosoape rupte, sunt deficienţe descoperite de ANPC după un control la 46 de agenţi economici din mallul Promenada, din Bucureşti. Au fost date amenzi de peste 200.000 de lei, iar 11 spaţii au fost închise, relatează News.ro.
Sub coordonarea vicepreşedintelui ANPC, Mihai Culeafă, echipele de control ale Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov au verificat comercianţi de produse alimentare, nealimentare şi prestatori de servicii care activează în mall-ul bucureştean Promenada, anunţă instituţia.
„Din punct de vedere professional, sunt poate unul dintre cei mai tineri comisari. Astăzi stăpânesc multe dintre abilităţile colegilor mei cu atribuţii de control. Le sunt alături pentru a mă asigura că sunt toţi la adăpost de ceea ce ar putea reprezenta tentativa unora de a-i face ”să închidă ochii”. Noile staţii de emisie-recepţie arată operatorilor economici că degeaba ”sună un prieten”. Este momentul să se înţeleagă că, mai bine pui mâna pe burete, pe mop, pe lege, decât să pui mâna pe telefon. Mă recalific profesional în comisar, pentru că îmi place ceea ce fac şi îmi place ce pot face pentru alţii” – Mihai Culeafă, vicepreşedinte ANPC.
Au fost controlaţi 46 de operatori economici şi, în urma neregulilor constatate de comisarii CRPC Bucureşti-Ilfov, aceştia au aplicat, până în acest moment, amenzi contravenţionale în valoare de peste 200.000 lei, 4 avertismente şi au dispus măsura complementară a opririi temporare a prestării de servicii pentru 11 comercianţi.
Deficienţe constatate de inspectorii ANPC:
- Comercializarea unor produse alimentare cu data limita de consum depaşită
- Utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător (cu lichide scurse şi resturi alimentare, cu urme de rugină, vopsea exfoliată şi chederele depreciate, rupte)
- Utilizarea unor materii prime fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare, astfel încât sa se poată stabili conformitatea acestora, precum şi fără data limita de consum
- Depozitarea produselor alimentare direct pe pavement
- Utilizarea în bucătărie a unor ustensile deteriorare, veselă cu grad ridicat de uzură
- Lipsa informării, în lista meniu, asupra riscurilor previzibile reprezentate de ingredientele cu potenţial alergen
- Lipsa informării consumatorilor cu privire la produsele ce provin din produse congelate
- Nerespectarea regimului de temperatură reglementat în lege pentru păstrarea produselor alimentare
- Comercializarea unor produse nealimentare cu deficienţe de etichetare (fără traducerea etichetelor în limba română şi fără a avea înscrisă denumirea şi adresa importatorului/producătorului) şi fără a avea certificate de garanţie, acolo unde este cazul
- Echipamente de joacă rupte/deteriorate, cee ace prezintă pericol de accidentare
- Inadvertenţe între preţul de la raft al produselor/serviciilor şi cel de la casa de marcat
- Utilizarea, la un salon spa a unui mobilier deteriorat/exfoliat, paturi neigienizat/urme de uzura, prosoape rupte
- UItilizarea unor tuburi de vopsea de păr desigilate, fără a avea menţionată pe ambalaj data deschiderii si a unora expirate
- Comercializarea unor produse posibil contrafacute care poartă numele unor branduri cunoscute
- Utilizarea echipamentului incomplete, pentru angajaţi, în spaţiul de lucru.
”Verificările operatorilor comerciali din mall-ul Promenada sunt în curs. Vom reveni cu datele finale, atunci când se vor fi încheiat”, precizează ANPC