163108 – 18012022 – După ce la 23 decembrie 2021 a fost semnat contractul pentru proiectarea ”Lărgirii la 4 benzi DN1A, pe sectorul cuprins între Centura Bucuresti si intersecția cu ȘoseauaChitila – Mogoșoaia”, la 18 ianuarie 2022, în prezența reprezentanților CNAIR și ai celor din Primăria Mogoșoaia, proiectantul a prezentat prima variantă de lucru.
Dintre cele două soluții prezentate la ședință s-a ales că pentru intersecția dintre DN1A și Șoseaua Chitila Pădure este mai eficientă soluția realizării unui giratoriu decât semaforizarea acesteia.
La trecerea de pietoni din zona intrării în Parcul Mogoșoaia a fost prezentată și acceptată realizarea unui pasaj pietonal subteran, dotat cu lift. De asemenea, a fost propusă și agreată și crearea unor benzi suplimentare de acces între Centura Bucureștiului și DN1A, în zona pasajului Mogoșoaia, separate de giratoriul de sub pasaj.
”I-am cerut proiectantului să finalizăm documentația în cel mai scurt timp ca să aprobăm indicatorii tehnico-economici și să putem demara rapid procedurile de expropriere pe zonele în care va fi necesar acest lucru, precum și licitația pentru execuția lucrărilor. Tronsonul de drum național, cu o lungime de circa 1,2 km, traversează zona de intravilan a localității Mogoșoaia și este mărginit de proprietăți destinate rezidenței sau activităților comerciale. Este o măsură suplimentară de creștere a capacității de transport în zona Centurii Bucureștiului, precum și a DN1A”, explică Irinel Scrioșteanu, secretar de Stat în Ministerul Transporturilor.