162836 – 29122021 – Secretarul de Stat din Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu a anunțat că au fost avizate studiile de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu – Făgăraş şi Buzău- Focşani. De asemenea, etapa a doua din proiectul Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră este în procedură de obţinere a avizului de mediu.
”Consiliul Tehnico Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a avizat în data de 28 decembrie Studiul de Fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu – Făgăraş. Traseul Autostrăzii Sibiu – Făgăraş porneşte din dreptul localităţii Boiţa şi se termină în apropierea Municipiului Făgăraş. Traseul trece adiacent de localităşile Turnu Roşu, Sebesu de Jos, Racoviţa, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpaşu de Jos, localităţi ce aparţin judeţului Sibiu şi de localităţile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagăraş şi Ileni, din judeţul Braşov”, a anunțat Scriosteanu.
Autostrada are lungimea de 68,05 km şi este împărţită în patru tronsoane. Valoarea totală a obiectivului de investiţii este de 7.531.381.595,75 lei cu T.V.A.
De asemenea, Consiliul Interministrial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional a avizat şi Studiul de Fezabilitate pentru Proiectul de Autostradă Buzău- Focşani – A7. Autostrada are o lungime de 82,440 km şi se împarte în patru tronsoane/loturi distincte. Valoarea totală a obiectivului de investiţii este de 7.264.022.297,33 lei cu T.V.A.
Nu în ultimul rând, ”în data de 23 decembrie, proiectantul a depus la CFR SA, Studiul de Fezabilitate privind Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a. Au fost obţinute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism şi în prezent proiectul se află în procedură de obţinere a Acordului de Mediu”, a mai transmis Scrişoreanu. Linia de cale ferată va fi electrificată şi trenurile vor putea circula cu viteze de până la 120km/h. Lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea lungimea sectoarelor de linie dublă creşte cu aproximativ 3 km, până la 43,60 km. Investiţia totală a proiectului este de aproximativ 3.794.947.033,56 lei fără TVA, fonduri europene nerambursabile.