162002 – 02112021 – ”Avem probleme cu conectivitatea la un nivel care să permită predarea online (…). Conectivitatea a fost ameliorată, nu suficient de mult încât să spunem că fiecare dintre cei 3 milioane de copii, mai ales acel un milion de copii care sunt în mediul rural – preşcolari şi elevi, au conectivitate şi acces la internet capabil pentru predarea online”, a spus Sorin Cîmpeanu.
Ministrul a menţionat că, deşi în ultimele 12 luni au fost achiziţionate aproape un milion de echipamente IT, încă se mai înregistrează lipsuri la acest capitol.
În altă ordine de idei, el a informat că Ministerul Educaţiei a primit asigurări că în noiembrie va putea contracta proiectul privind crearea de conţinut digital. ”Al cincilea element la care suntem total deficitari este acela al relevanţei evaluării în sistem online, al modalităţilor prin care profesorul să poată garanta că cel care răspunde din spatele ecranului este elevul şi nu un părinte, un profesor, un frate mai mare sau oricine altcineva. Nu există platforme dedicate şi securizate pentru evaluarea online, cu excepţia unui proiect pilot (…) în care se încearcă dezvoltarea evaluării online doar pentru două discipline – Matematica şi Limba română”, a declarat Cîmpeanu.
El a afirmat că nici în ţara noastră şi nici în vreun alt stat cu sisteme de educaţie admirate de români nu sunt îndeplinite la un nivel satisfăcător toate cele cinci condiţii pentru ca predarea online să fie o variantă de dorit. În PNRR avem peste un miliard de euro pentru digitalizarea educaţiei, a precizat Cîmpeanu.