162329 – 21112021 – Asociația Teatrul Vienez de Copii a organizat, cu sprijinul Ministerului Educației, Conferința Națională „Predarea și învățarea făcute cu ușurință prin conștientizare, concentrare și motivație”. Evenimentul, desfășurat online, la 18 noiembrie 2021, a fost urmărit de peste 1.800 de persoane, cadre didactice de toate nivelurile și părinți, din țară și din străinătate.
“De ce unii copii au rezultate slabe la învățătură?”, “Cum pot fi motivați cel mai bine copiii pentru a învăța?”, “Conectarea conceptelor de conștientizare, concentrare și motivație cu stilul de predare propriu fiecărui dascăl”, “Înțelegerea valorii teatrului în procesul de învățare a elevului” au fost temele principale abordate de paneliști, pentru a sprijini efectiv cadrele didactice în procesul de predare – învățare.
Ca elemente de mare interes pentru profesori și învățători, conferința a introdus în procesul predării – învățării trei concepte: conștientizarea (abilitatea de a înțelege ce se întâmplă în jurul tău, de a putea înțelege nevoile altora, de a simți lucruri în afara ta), concentrarea (a fi capabil să accepte ceea ce este spus sau scris, să rămână cu o temă), motivația (a fi interesat de un subiect și pregătit pentru procesul de învățare).
Conferința a avut ca invitați specialişti şi profesionişti cu experienţă în domeniul psihologiei, educaţiei, educaţiei teatrale/pedagogiei teatrale şi mediului: Sorin Ion – secretar de Stat al Ministerului Educației și Cercetării, Sylvia Rotter – președinte al Teatrului Vienez de Copii – „Copiii joacă teatru”, prof. univ. dr. Adrian Opre – decan al Facultății de Psihologie și Științele Educației – Universitatea „Babeș Bolyai”, Cluj Napoca, lector univ. dr. Oana Moșoiu – Facultatea de Psihologie și Științele Educației -, Universitatea București, Alexandru Ionescu – inginer de securitate de clasă mondială, fondator al Winsider Seminars & Solutions Inc., Ondine Deneș și Luca Ardeleanu – cursanti ai teatrului și prof. univ. dr. Carmen Postolache – decan al Facultății de Biologie, Universitatea București.
Seria Conferințelor Naționale susține și promovează o iniţiativă educaţională naţională a Teatrului Vienez de Copii, începută în 2014, ce are ca scop final înaintarea a două documente oficiale: o propunere de politică publică pentru introducerea de cursuri de artă teatrală ca opțional școlar și o propunere de politică publică de susținere a utilizării de elemente și tehnici teatrale în procesul de predare și învățare. Această inițiativă educațională a fost deja prezentată anterior în cadrul a doisprezece conferințe locale.
Prin parcurgerea modulelor de exerciții folosite la Teatrul Vienez, copiii și tinerii deprind aptitudini precum rezistenţa la stres și flexibilitate în gândire. Cei mici descoperă noi mijloace de management al conflictului și își dezvoltă abilitățile de comunicare. Jocul în sine îi ajută să-și exploreze mijloacele lingvistice și fizice de exprimare, iar textele alese pentru spectacole le facilitează crearea unei legături cu operele marilor clasici ai literaturii universale.