161722 – 14102021 – 6 din 10 români nu intenționează să se vaccineze împotriva COVID-19, aceste persoane provenind în special din rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16-24 ani (un procent de 68%), arată un sondaj realizat de Reveal Marketing Research la începutul lunii octombrie. Intenția de vaccinare – 40% – e totuși mai mare față de ianuarie 2021, când un alt sondaj realizat de Reveal Marketing Research a arătat că doar 36% dintre români erau ferm hotărâți să se vaccineze.
Cine sunt românii care s-au vaccinat și de ce au ales să o facă
Românii care au ales să se vaccineze declară că au făcut acest lucru pentru că nu vor să se îmbolnăvească (64%).
Dintre toate segmentele, repondenții cu vârsta peste 55 de ani s-au vaccinat în cel mai mare procent (70%), motivul invocat pentru aceasta fiind vârsta. Din punct de vedere al educației, cei care s-au vaccinat pentru a evita îmbolnăvirea sunt în proporție de 66% din mediul rural.
Al doilea motiv pentru care românii au ales să se vaccineze este dorința de a-i proteja pe ceilalți – 60% dintre repondenți au menționat această opțiune. Dintre aceștia, repondenții cu vârsta cuprinsă între 35 – 44 de ani se arată cei mai atenți față de cei din jurul lor – 70%.
Dorința de a-și relua activitățile normale – socializarea în condiții normale, călătoriile și mersul în vacanțe – constituie alt motiv important care i-a determinat pe români să se vaccineze. 53% dintre români au menționat acest motiv.
Alte motive selectate de repondenți în ceea ce privește motivația de a se vaccina sunt: dorința de a se simți relaxați și liniștiți – menționată de 5 din 10 români (50%); posibilitatea de a-și vizita părinții fără teamă – o treime dintre români (32%) și călătoriile în străinătate – 28%.
Mulți români preferă „să se imunizeze” prin alte metode
57% dintre femeile intervievate declară că nu vor să se vaccineze din cauza reacțiilor adverse.
Mulți românii sunt de părere că „este mai bine să te imunizezi” prin alte metode decât prin vaccinare.
Incertitudinea românilor planează asupra eficienței (46%), siguranței (58%) și reacțiilor adverse (53%) asociate vaccinului: „Mi-e teamă de reacțiile adverse”/”Nu cred în eficiența lui”/”Nu cred că este testat suficient”.
Intenția de vaccinare – 40% – e totuși mai mare față de ianuarie 2021, când Reveal Marketing Research a realizat un studiu care a arătat că doar 36% dintre români erau ferm hotărâți să se vaccineze.
De asemenea, afirmații de genul „Prefer metodele de protecție – masca, evitarea spațiilor aglomerate” și respectiv „Am avut deja coronavirus” au fost agreate de peste 10% din populație (în special de către persoanele cu vârsta cuprinsă între 24 și 34 de ani, precum și de către cei cu venit mare – 40%). Pe de altă parte, 2 din 10 români rezonează cu aceste afirmații – în special cei proveniți din mediul rural.
Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat pe baza a 1.012 interviuri CAWI (colectare online), pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare: 6-10.10.2021. Studiul a fost finanțat și dezvoltat exclusiv de către Reveal Marketing Research și nu implică punctul de vedere al guvernului sau al unor companii farmaceutice.
Sursa:hotnews.ro