Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti Din 2024, întreg inelul feroviar al Capitalei va fi redeschis pentru trenurile...

Din 2024, întreg inelul feroviar al Capitalei va fi redeschis pentru trenurile de călători

DISTRIBUIȚI

161368 – 22092021 – Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, Ștefan Rădulescu, vicepreședinte al Consiliului Județean Ilfov și Ștefan Roșeanu, consilier din partea TPBI au prezentat, la 22 septembrie a.c., evoluția proiectului ”Tren Metropolitan București-Ilfov” în cadrul unei conferințe online, organizată cu ocazia Săptămânii Europene a Mobilității.

Trenul metropolitan București-Ilfov va putea fi folosit începând cu anul 2024 de locuitorii din regiune, alături de autobuze, troleibuze, tramvaie şi metrou. Astfel, distanța de la Snagov la Gara de Nord ar putea fi parcursă în circa 30 de minute, față de un interval de timp aproape dublu necesar unui autoturism în condițiile actuale de trafic. Trenul metropolitan este un proiect inițiat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI), care urmărește integrarea acestui mod de transport cu cel de suprafață și cel subteran.

 

”Trenul Metropolitan încearcă să rezolve problema de structură şi nu chestiuni punctuale”

 

Trenul Metropolitan reprezintă un proiect care încearcă să rezolve problema circulaţiei şi a transportului în comun în Bucureşti, a declarat primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan.

„Înseamnă un metrou, practic, care circulă la suprafaţă, cu toate avantajele pe care le are metroul, cu avantajul că avem deja infrastructura CFR existentă. Înseamnă că dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti, poţi să îţi laşi maşina la un parc&ride, te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord, sau în Pipera, sau la Gara Obor, sau la AFI Cotroceni. Asta înseamnă, evident, o scurtare a timpilor pentru fiecare dintre noi şi înseamnă implicit o reducere a poluarii aerului. Pe scurt, ăsta este trenul metropolitan, un proiect extrem de ambiţios, dar care, cum am spus, încearcă să rezolve problema de structură şi nu chestiuni punctuale”, a spus Nicuşor Dan.

 

Ștefan Rădulescu, vicepreședinte al Consiliului Județean Ilfov: ”Ne dorim o regiune București-Ilfov la nivel european”

 

Pentru Consiliul Județean Ilfov este o prioritate deblocarea traficului din regiunea București-Ilfov. Având în vedere această problemă de aglomerație, de lipsă a spațiilor de parcare, de lipsă a spațiilor unde să ne putem lăsa bicicletele să putem veni în București într-un mod facil, în siguranță și în condiții europene astăzi asistăm la startul acestui proiect al Trenului Metropolitan, a declarat, la rândul său, Ștefan Rădulescu, vicepreședinte al Consiliului Județean Ilfov.

Împreună cu Primăria Capitalei, toate primăriile din Ilfov, alături de Consiliul Județean, au împuternicit TPBI să realizeze acest proiect, să depună toate documentațiile pentru obținerea finanțării europene. Ne dorim o regiune București-Ilfov la nivel european. Vedem cu toții că există un trend de populare a județului Ilfov foarte mare, foarte mulți locuitori din Capitală și din alte regiuni ale țării se mută aici, apoi vin și muncesc în București unde sunt cele mai multe și mai bine plătite locuri de muncă. De aceea e necesar proiectul și noi îl susținem cu toată încrederea și experiența Consiliului Județean Ilfov în domeniul transportului public. E un serviciu public pe care trebuie să îl realizăm la standarde înalte, a precizat Rădulescu.

 

 

Trenul Metropolitan – o investiție de 570 de milioane de euro

 

Trenul Metropolitan Bucureşti va circula din 2024 pentru început, ca un proiect pilot şi cu garnituri vechi din actualul parc de material rulant de la CFR Călători, pentru că încă nu sunt semnate contractele de achiziţie a noilor trenuri, a anunţat Ştefan Roşeanu, coordonatorul proiectului, consilier în cadrul TPBI

Trenul Metropolitan sau „metroul de suprafaţă” este o investiţie estimată la 570 de milioane de euro şi va cuprinde 16 linii de tren cu o lungime totală de 545 km. Din cele 570 de milioane de euro, cea mai mare parte – 400 de milioane de euro – reprezintă achiziţia de material rulant, în timp ce aproximativ 170 de milioane de euro reprezintă investiţiile în sistemele de infrastructură.

Proiectul Trenului Metropolitan este corelat cu programele pe care le derulează şi CFR Infrastructură pentru modernizarea complexului feroviar Bucureşti şi mai ales redeschiderea inelului feroviar al Capitalei pentru trenurile de călători.

„La momentul în care terminăm investiţiile, corelat cu CFR Infrastructură, serviciul va fi pe întreg inelul feroviar, deci pe toţi cei 70 – 80 de km. ai inelului feroviar. Acesta este obiectivul, vorbim de o reţea existentă, în mare parte este deja utilizabilă. Pe unele porţiuni avem însă lucrări ceva mai complicate de făcut. Pentru introducerea serviciului de tren metropolitan, noi estimăm, respectând cadrul legal european şi naţional, că primele servicii vor fi la sfârşitul anului 2023 – început de 2024, vedem care servicii vor fi într-o primă fază. Timpul de livrare pentru trenurile noi este prea scurt între sfârşitul lui 2021 şi aceea perioadă. Dacă lucrurile merg bine, trenuri noi ar trebui să apară prin 2025-2026”, a explicat Roşeanu, fost director general al CFR Călători în 2012.

 

 

Trenul Metropolitan ar urma să deservească aproximativ 260.000 de călători

 

Potrivit proiectului oficial, Trenul Metropolitan ar urma să deservească aproximativ 260.000 de călători din București și Ilfov.

Investiţii preconizate sunt modernizarea stațiilor (peroane, pasaje pietonale, clădiri, ITS,
regenerare urbană), construcție de stații noi, modernizarea trecerilor la nivel, construcția de pasaje rutiere denivelate, creșterea capacității feroviare (modernizare aparate de cale, introducere de aparate de cale noi, modernizare bretele etc.), lucrări de construcție linie nouă, lucrări de reînnoire/modernizare cale de rulare, investiții în sisteme și subsisteme destinate tracțiunii ce asigură neutralitatea climatică (ca de exemplu, dar fără a se limita la sisteme
de catenară și stații transformare electrică), achiziții de material rulant în tracțiune electrică.

 

18 servicii cu 16 linii

 

(1) Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra

(2) Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei

(3) Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei

(4) Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni

(5) Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni

(6) Orbital București

(7) Gara de Nord – Aeroport T1

(8) Gara Obor – Aeroport T1

(9) Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1

(10) Gara Obor – Tunari – Aeroport T1

(11) Gara de Nord – Aeroport T2

(12) Gara de Nord – Chitila – Scroviștea

(13) Gara Obor – Brănești – Islaz

(14) Gara de Nord – Chiajna – Domnești

(15) Gara de Nord – Chitila – Săbăreni

(16) Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea

(17) Gara de Nord – Căciulați – Snagov

(18) Titan Sud – Tânganu. – sursa: Viitorulilfovean.ro

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.