159576 – 12052021 – Transportatorii rutieri vor plăti rovinieta în funcţie de distanţa parcursă (la kilometru) şi nu ca perioadă, aşa cum este în prezent.
Modificarea sistemului de taxare pentru reţeaua de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi este stabilită printr-o Directivă Europeană şi a fost o condiţie pentru finanţarea proiectelor de infrastructură prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, a anunţat la Radio România Actualităţi, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Se discută despre o ajustare a rovinietei. Cât e decizie tehnică, cât e politică, l-am întrebat pe ministrul Drulă.
“Este una dintre reformele incluse în PNRR, discutate cu Comisia Europeană – introducerea taxării traficului greu, a camioanelor, să spunem aşa, pe distanţă parcursă. Deci vor plăti per kilometru parcurs, nu pe timp. În momentul de faţă, fie că îţi iei pentru camion o rovinietă pe o zi, pe o săptămână, e pe timp; pe viitor, vor plăti pentru distanţa parcursă. În felul acesta vor plăti mai corect costul drumului, drumurile nu sunt gratis. Aşa cum sunt ele în România şi totuşi reţeau de autostrăzi creşte. Iată, spuneam că la sfârşitul anului ajungem la 1.000 de km în operare.
Pe de altă parte, trebuie să ne gândim şi la competiţia cu sectorul feroviar, care trebuie corectată. În sectorul feroviar, un tren de marfă plăteşte 13 -14 lei pe kilometru parcurs.
Cât despre rovinieta care va rămâne pentru traficul uşor, cred că şi aici putem vorbi despre o ajustare de tarif doar în momentul în care ieşim din pandemie”, a declarat Cătălin Drulă..
În prezent, rovinieta pentru autoturisme costă între 15 lei pe săptămână şi 137 de lei pe an, iar la camioane de la 54 de lei pe zi la 6000 de lei pe an.