Acasă Politic Ghid pentru profesori privind combaterea discriminării la clasă

Ghid pentru profesori privind combaterea discriminării la clasă

DISTRIBUIȚI

157673 – 23122020 – Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării implementează, în parteneriat cu Asociația Institutul pentru Politici Publice, pentru o perioadă de 24 de luni, proiectul ”Combaterea discriminării în clasă – ghid pentru profesori”-– ProfsAgainstDiscrimination.

Ghidul este implementat începând cu 1 decembrie 2020, potrivit unui comunicat al CNCD.

Prin acest proiect, cei doi parteneri își propun:

  1. analiza legislației la nivel național în ceea ce privește implementarea principiului nediscriminării și realizarea a trei sondaje la nivel național în rândul profesorilor, părinților și Inspectoratelor Școlare Județene cu privire la existența fenomenului discriminării. Rezultatele precum și recomandările formulate în urma realizării sondajelor vor fi incluse într-un Studiu ce va fi distribuit la nivel național;
  2. creșterea gradului de conștientizare și a capacității de identificare, combatere și raportare a cazurilor de discriminare din școli, la nivel național, prin sesiuni de instruire pentru un număr de 200 profesori dar și realizarea unui Ghid practic privind combaterea discriminării în clase;
  3. creșterea nivelului de date și statistici cu privire la cunoașterea și aplicarea legislației antidiscriminare și a instrumentelor ce ar putea fi folosite pentru combaterea acestui fenomen;
  4. abordarea lacunelor din legislație și practică printr-o serie de recomandări concrete și specifice în cadrul unor politici publice. Rezultatele proiectului precum și recomandările de politici publice vor fi prezentate în cadrul unei conferințe organizate la sfărșitul proiectului. Proiectul beneficiază de un buget total de 269.559,75 euro ( 80% finanțare UE și 20% cofinanțare).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.