156320 – 08092020 – Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 7 septembrie, ora 13.00, 3.032 de alegători români din afara țării au optat pentru votul prin corespondență, în timp ce pentru votul la secția de votare s-au înscris 1.059 de cetățeni români din diaspora.
Potrivit legislației în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secție de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale, adică în data de 21 septembrie 2020.
Preşedintele Autorității Electorale Permanente,Constantin-Florin Mitulețu-Buică, recomandă tuturor concetățenilor din diaspora să opteze pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus.
Pentru a veni în sprijinul românilor din afara țării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrainatate.ro, AEP revine cu următoarele precizări: 1. Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislația românească!
Lista documentelor de identitate românești: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic, pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic, pașaportul simplu temporar.
Certificatul de naștere și titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate.
Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil.
Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.
Numele și prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate.
Numele și prenumele trebuie scrise corect, complet și, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate.
Scanul documentelor atașate trebuie să fie complet și vizibil integral.
Scanul documentelor atașate, inclusiv fotografia și data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat.
Documentul de ședere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627/2019.
Chiar dacă în pașaport este menționată țara de domiciliu sau reședință, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă șederea în străinătate, specific pentru fiecare țară, conform Ordinul ministrului afacerior externe nr. 1627/2019.