155614 – 15072020 – În ultimele luni, mulți tineri (cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani) au fost nevoiți să urmeze cursuri online, deoarece măsurile de blocare asociate pandemiei COVID-19 au împiedicat școlile, universitățile sau alte instituții profesionale și de formare profesională să efectueze predare față în față . În aceste condiții, ne putem întreba, tinerii au abilitățile digitale necesare pentru a accesa aceste servicii online?
În 2019, patru din cinci tineri (80%) cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani în Uniunea Europeană (UE) aveau abilități digitale de bază sau peste acestea. Aceasta a fost cu 24 de puncte procentuale (pp) mai mare decât ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani (56%).
Dintre statele membre ale UE, Croația a avut cea mai mare pondere de persoane cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani cu abilități digitale de bază sau mai mari de bază (97%), urmată de Estonia, Lituania și Olanda (toate cele 93%), precum și Grecia (92% ).
În schimb, cele mai mici cote au fost observate în România (56%), Bulgaria (58%), Italia (65%), Ungaria (68%), Letonia și Luxemburg (ambele 75%).
Sursa:Eurostat