153400 – 20022020 – Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) salută întâlnirea de la Bruxelles dintre comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean, vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, Frans Timmermans și ministrul Transporturilor, Lucian Bode, alături de miniștrii de resort din Bulgaria, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Cipru.Cei nouă miniștri ai Transporturilor au înaintat o scrisoare comună în care au atras atenția asupra efectelor negative pe care prevederile viitorului pachet de mobilitate îl pot avea asupra acțiunilor prevăzute în Pactul Ecologic European, solicitând o analiză urgentă a situației, înainte ca pachetul să intre în vigoare. Totodată, a fost argumentat faptul că obligativitatea întoarcerii camioanelor în țara de reședință contravine atât obiectivelor Pactului Ecologic, cât și obiectivelor Acordului de la Paris, iar această impunere va limita funcționarea optimă a pieței unice, unul din pilonii de bază ai construcției UE, se arată într-un comunicat de presă.Reamintim că la 4 februarie 2020 a avut loc la Bruxelles o întâlnire între Adina Vălean și delegația UNTRR care a transmis o scrisoare privind impactul Pachetului Mobilitate 1 asupra României – principalele probleme și potențialele soluții pentru realizarea unei piețe europene de transport rutier echitabile. Documentele le puteți găsi atașate.
UNTRR solicită Ministrului Transporturilor din România, în coordonare cu ceilalți miniștri ai Transporturilor din țările afectate de Pachetul Mobilitate 1, să realizeze toate demersurile posibile pentru a stopa prevederile care impun întoarcerea obligatorie a camioanelor la fiecare opt săptămâni, măsură care limitează libera circulație a serviciilor și a forței de muncă, și întoarcerea obligatorie a șoferilor la fiecare trei sau patru săptămâni, măsură care va reduce numărul șoferilor disponibili pentru derularea activității de transport rutier. Astfel, această măsură ar trebui însoțită și de măsuri compensatorii, precum creșterea angajării tinerilor ca șoferi profesioniști, prin stabilirea vârstei minime legale de 18 ani pentru exercitarea acestei profesii în România (ca în alte 17 state membre UE) sau alocarea unui buget pentru reconversie și formare profesională a șoferilor