Acasă Economie ANPC sancționează practicile comerciale înșelătoare

ANPC sancționează practicile comerciale înșelătoare

DISTRIBUIȚI

151586 – 03092019 – Ca urmare a numarului mare de reclamatii inregistrate la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a sanctionat contraventional cu avertisment operatorii economici EVOLUTION PREST SYSTEMS SRL (EVOMAG), STUDIO MODERNA SA, JUMBO E.C.R. SRL, IKEA ROMANIA SA., CRISTIAN 76 TOUR SRL SI FAN CURIER EXPRESS SRL.
Abateriile constatate au vizat printre altele si nerespectarea termenelor privind livrare produselor, a montarii aparatelor de aer conditionat, aducerea la conformitate a produselor aflate in perioada de garantie, intarzierea livrarii coletelor, refuzul dreptului de denuntare a contractului in 14 zile (conform OUG34/2014), precum si nerespectarea termenelor de restituire a contravalorii a pachetelor de servicii turistice asumate prin contract.
Actiunea de control coordonată de Horia-Miron Constantinescu, presedinte ANPC si de catre Paul Anghel, director general ANPC se incadreaza in practica unitara la nivel national pe care ANPC a demarat-o pentru a veni in sprijinul consumatorilor cu o solutionare cat mai rapida a sesizărilor,au fost stabilite urmatoarele termene :
– termenul de raspuns la sesizare va fi de maxim 48 ore;
– termenul de livrare al produselor : maxim 15 zile de la data achizitionarii iar termenul de montaj al aparatelor de aer conditionat de maxim 7 zile de la datata achitarii serviciului;
– toate termenele angajate de operatorul economic anuntate pe site cat si spatiul de vinzare al puctelor de lucru vor fi respectate operatorul economic va intreprinde toate demersurile pentru aducerea la indeplinire a celor mentionate anterior;
– respectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract;

– respectarea conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale, respectiv respectarea timpilor de livrare pentru toate tipurile de servicii postale interne si internationale, inclusiv termenele de returnare a contravalorii trimiterilor postale catre expeditor ( sumele colectate de la destinatar ).

„Acțiunea va continua pana cand toți operatorii economici vor înțelege să depună diligențele necesare pentru a veni în întâmpinarea necesităților consumatorilor” a precizat Horia-Miron Constantinescu, presedinte ANPC. Sursa:anpc.gov.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.