151205 – 25072019 – Inainte de a solicita incetarea unui contract incheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice conditiile de incetare din respectivul contract.
Incetarea contractului la cererea utilizatorului
In primul rand, atunci cand solicita incetarea contractului incheiat cu un furnizor de servicii de comunicatii electronice, utilizatorul trebuie sa tina cont de cateva aspecte, pe care trebuie sa le gaseasca mentionate in contract:
- daca a expirat perioada contractuala initiala;
- ce penalitati i se aplica daca solicita incetarea contractului, iar perioada initiala nu a expirat;
- termenul si modalitatile in care poate depune o cerere de incetare a contractului, precum si termenul in care este operata efectiv incetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de catre utilizator).
Unii furnizori ofera posibilitatea ca solicitarea de incetare a contractului sa fie adresata si telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur daca cererea va fi facuta in scris si transmisa prin posta, cu confirmare de primire, sau daca va fi depusa la un punct de lucru/magazin al furnizorului, iar utilizatorul va cere si va primi un numar de inregistrare. De asemenea, trebuie luat in calcul si faptul ca, de regula, furnizorii conditioneaza procesarea cererii de incetare de returnarea echipamentelor oferite in custodie/chirie si de plata unor eventuale datorii.
Obligatiile furnizorilor
In plus fata de informatiile prevazute in contractele incheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie, internet si televiziune de pe piata din Romania sunt obligati sa publice pe site-urile proprii:
- informatii legate de incetarea contractelor incheiate cu utilizatorii, respectand, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali;
- informatii privind demersurile pe care utilizatorii trebuie sa le faca pentru a obtine incetarea contractului;
- adresa de e-mail, adresa postala si numarul de telefon/fax, la care utilizatorul poate transmite cererea de incetare a contractului;
- formulare/cereri-tip, daca se solicita completarea acestora, precum si informatii legate de modalitatile prin care utilizatorii pot intra in posesia lor, daca este cazul;
- informatii legate de penalitatile care pot fi aplicate in cazul incetarii anticipate a contractului, daca astfel de penalitati sunt percepute.
Potrivit Deciziei ANCOM nr.158/2015, toate informatiile destinate utilizatorilor trebuie sa se regaseasca pe site-urile furnizorilor intr-un loc usor accesibil, prezentate intr-un mod vizibil si bine structurat.
Reclamatii
ANCOM poate lua masuri daca furnizorul nu a prevazut in contract sau pe pagina sa de internet informatii legate de incetarea contractelor. Sesizarile pot fi trimise aici.
In cazul in care un furnizor nu da curs cererii de incetare a contractului, utilizatorii se pot adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.