148447 – 09112018 – Un liceu din România a fost premiat la Viena, ca Școală Antreprenorială. Ceremonia de acordare a premiilor Școala Antreprenorială a Anului a avut loc pe 7 noiembrie, la Viena, în Săptămâna Europeană a Competențelor Profesionale. Cea de-a patra ediție a Premiilor Școala Antreprenorială a Anului a reunit 17 instituții de învățământ (general și profesional) din toată Europa, care au fost selectate la nivel național pentru viziunea inovatoare și rezultatele remarcabile în implementarea programelor de educație antreprenorială. Ceremonia de premiere de la Viena a fost găzduită de Siemens, iar la eveniment au luat parte atât directori de școli, cât și cadre didactice.
”Dacă ne dorim ca tinerii noștri să fie pregătiți pentru viitoarele locuri de muncă, trebuie să ne asigurăm din timp că aceștia vor dobândi toate abilitățile de care au nevoie. Școala, profesorii și familia au, prin urmare, un rol esențial în transmiterea atât a competențelor generale, cât și a celor de specialitate/antreprenoriale, cu accent pe învățarea practică. Școlile secolului 22 se vor afla cu siguranță printre laureații premiilor Școala Antreprenorială”, a declarat Caroline Jenner, CEO JA Europe.
Școlile premiate au fost evaluate, la nivel național, de comisii speciale formate din reprezentanți Junior Achievement și autorități din domeniul educației. Acestea au demonstrat cel mai înalt grad de eficiență în ceea ce privește punerea în aplicare a programelor de educație antreprenorială. Criteriile de selecție au inclus: strategia de implementare a cursurilor de educație antreprenorială, eficacitatea alocării resurselor, existența unor sesiuni de formare pentru profesori, gradul de implicare a comunității locale de afaceri și relevanța acțiunilor pentru susținerea schimbului de bună practică.
Liceul Tehnologic Marmația este liceul din zona istorică a Maramureșului cu cea mai variată Ofertă educațională. Cadrele didactice au început să implementeze programele Junior Achievement (JA) Romania pentru promovarea educației economice moderne, recunoscând necesitatea de a integra învățarea în spirit antreprenorial în toate sectoarele educației. Majoritatea elevilor și profesorilor liceului sunt implicați în activități educaționale antreprenoriale, iar acestea au un impact pozitiv asupra școlii.
Până în anul 2020, Liceul Tehnologic Marmația își propune să devină un centru puternic pentru formarea profesională inițială, continuă și permanentă, o unitate emblematică a vieții educaționale și socio-economice a zonei, cu scopul de a instrui tinerii capabili să se integreze pe piața muncii sau să înceapă o afacere.
Consolidarea unei oferte educaționale de înaltă calitate necesită îndeplinirea anumitor obiective strategice, precum adaptarea ofertei educaționale la necesitățile și cerințele pieței muncii și ale mediului de afaceri, implementarea programelor și proiectelor naționale și europene pentru promovarea antreprenoriatului și a antreprenoriatului social, dar și valorificarea oportunităților oferite de mediul economic local, național și european. Acestea au adus liceului distincția de Școală Antreprenorială.
”O educație adecvată este esențială pentru ca tinerii să se poată cunoaște pe sine, să își descopere punctele forte și pasiunile. Prin urmare, ne vom asigura că viitorii noștri angajați vor dobândi competențele personale și profesionale de care au nevoie, oferindu-le tinerilor, în special celor aflați în perioada de ucenicie, șansa acumulării tuturor cunoștințelor necesare, în funcție de preocupările lor și activitățile pe care le desfășoară”, a concluzionat Wolfgang Hesoun, CEO Siemens Austria.
Potrivit sondajului Eurobarometru 466, publicat în mai 2018, ”majoritatea tinerilor europeni consideră că este necesară o mai mare atenție acordată dezvoltării gândirii critice şi creative în rândul elevilor și studenților”. În acest context, Comisia Europeană continuă să depună eforturi în direcția creării unui Spațiu european al educației până în 2025. Competiția Școala Antreprenorială a Anului intenționează să contribuie la acest efort prin sprijinirea statelor membre în procesul de îmbunătățire a sistemelor de educație și formare bazate pe inovare.