148530 – 15112018 – Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) cere demararea unei anchete care să stabilească cine menține pirateria și fraudarea statului român. Transportatorii cer autorităților competente să ancheteze instituțiile, funcționarii statului și politicienii care fac posibilă fraudarea în formă continuată a statului român, prin inacțiune, din 2015, până în prezent.
”O parte a piraților se laudă cu 60.000 de clienți pe zi, iar dacă facem un calcul, luând cel mai mic preț, de 20 de lei pe zi pentru fiecare client, înmulțim cu numai 24 de zile pe lună și cu 40 de luni, din 2015 până acum, ajungem la încasări de peste 280 de milioane de dolari, bani care au plecat din România. ANAF are sesizări de la noi de ani de zile, dar Ministerul Finanțelor încă ne mai spune că ANAF cercetează. Gelu Diaconu critică Finanțele, dar exact familia lui păstorește acest flagel în România. De ce nu cercetează nicio instituție a statului dacă nu cumva o parte din aceste sute de milioane au ajuns în conturile celor care susțin pirateria în România? Este atentat la siguranța României. Nu pot să spună că nu știau, pentru că noi de trei ani de zile facem proteste și atragem atenția asupra acestei fraude”, declară Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.
În timp ce pirații în continuare nu se supun niciuneia dintre legile României, dar se extind și se promovează ca alternativă la taximetrie, transportatorii care respectă legile și plătesc statului toate taxele și impozitele sunt obligați să-și schimbe casele de marcat, deși cele pe care le-au cumpărat deja ar putea fi folosite în continuare. Mai mult, Consiliul Concurenței a început să facă verificări la firmele care funcționează legal, dar care au protestat împotriva UBER, nicidecum la firmele care fac de mai mulți ani concurență neloială, prin intrarea pe piață sfidând legislația în vigoare. Transportatorii așteaptă în continuare eliminarea sintagmelor ”în mod repetat și în mod permanent” din Legea 38/2003, care au permis, în ultimii ani, ca activitatea neautorizată și nelicențiată de transport să ia o mare amploare. În luna decembrie ar putea fi organizate noi proteste, pentru a se cere autorităților să aplice legea, se arată într-un comunicat al COTAR.
Despre prietenii ministrului Lucian Șova și plantarea lor în Ministerul Transporturilor
Actualul ministru al Transporturilor, Lucian Șova, este, de altfel, autorul modificării legislative din 2015 care a legalizat pirateria din Transportul rutier de persoane, prin introducerea celor două sintagme, ”în mod permanent” și “în mod repetat”, în cadrul legii 38/2003, servind grupurile de interese care vor să îngroape orice afacere legală, pentru a înlocui această piață cu una a pirateriei.
Ba mai mult, actualul ministru al Transporturilor, împreună cu prietenul domniei sale, Corneliu Dumitriu, pe care și l-a adus pe post de consilier, din Bacău, a-ncercat să provoace haos și în transportul de persoane prin curse regulate, vrând să aducă modificări cu câteva luni înainte de atribuirea de la începutul anului 2019, modificări care probabil serveau tot unor grupuri de interese.
Vrând să fie sigur că prietenul domniei sale, Corneliu Dumitriu va căpăta un loc de șef seviciu, exact în cadrul Direcției de reglemenătri din cadrul MT, ministrul Lucian Șova a pus să se organizeze un așa-zis concurs, astfel încât acesta să fie sigurul câștigător – concurs organizat în zilele se 15-16 noiembrie 2018, la Ministerul Transporturilor.
Se pare ca dl ministru Șova trece peste faptul că prietenul lui este incompatibil pentru această funcție, făcându-se că nu știe că soția domnului Cornelui Dumitriu lucrează ca lector la Bacău, la un institut de formare profesională în transporturi, ceea ce îl va face pe Dumitriu, ca viitor șef serviciu în cadrul Directiei de reglementări, supervizorul soției sale. Domnul Dumitriu va răspunde de partea de examinări și va participa sau va trimite personal influențat de acesta la examinări. În al doilea rând, oare de ce vrea ministrul Lucian Șova să fie sigur că prietenul lui, pe care l-a adus deja pe post de consilier, va rămâne la Ministerul Transporturilor. Dar e interesant de văzut mai ales unde vrea să se asigure că va fi șef prietenul lui – exact acolo unde se fac modificările legislative și unde funcționarii publici participă la examinări, încasând zeci de mii de lei lunar, culmea, tot ca urmare a unei modificări legislative facute de actualul ministru, Lucian Șova, în iunie 2014, când era doar parlamentar.
Toți transportatorii de persoane care au fost prezenți la Cluj, pe 3 noiembrie 2018, la evenimentul organizat de revista Tranzit, au cerut,din nou, la unison, demisia ministrului Șova, mai arată COTAR.