Acasă Politic PSD: 4 din 5 copii neșcolarizați sunt de etnie romă 

PSD: 4 din 5 copii neșcolarizați sunt de etnie romă 

DISTRIBUIȚI

 148238 – 24102018 – Miercuri, 24 octombrie, deputatul PSD Elena Hărătău a prezentat, în declarația politică, una din problemele cu care se confruntă sistemul de învățământ românesc, abandonul școlar. Cei mai mulți elevi care renunță la școală sunt de etnie romă. Mai exact, 4 din 5 copii neșcolarizați sunt de etnie romă. Pentru ei, dar și pentru copiii români care nu au șansa la educație, statul român se luptă să schimbe ceva. Și am să vă prezint în continuare câteva măsuri care au fost luate pentru reducerea abandonului școlar.

Ministerul Educației Naționale a realizat și un set de proceduri de identificare a copiilor cu risc de abandon, iar principalele programe sunt: asigurarea accesului la o educație de calitate, asigurarea finalizării învățământului obligatoriu de către toți copiii și reintegrarea în sistemul de educație a persoanelor care au părăsit școala. Pentru a-i sprijini pe elevii aflați în risc de abandon, statul român a elaborat sisteme de avertizare și detectare, astfel încât să-i verifice pe aceștia. În plus, consiliază elevii din interiorul și din afara educației. Au fost inițiate ample campanii media, vizite directe, asfel încât consilierii și asistenții sociali să intre în contact cu familiile și cercurile sociale în care își petrec timpul tinerii aflați în risc de abandon.

Ministerul Educației a gândit și programul Pachetul integrat pentru combaterea sărăciei, cu scopul de a combate sărăcia în comunitățile marginate, cum ar fi cele de romi. Măsurile se axează pe nevoile copiilor și au sarcina de a stabili obstacolele care împiedică un copil să meargă la școală.

Proiectul Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți, face parte din strategia Europa 2020. Este unul din proiectele prin care se va realiza abilitarea curriculară a peste 50.000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial.

Un alt proiect care ar trebui să reducă abandonul este proiectul Romanian Secondary Education Project, finanțat de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, în valoare de 200 milioane de euro. Beneficiarii sunt elevii înmatriculați în peste o mie de licee de stat, cu performanțe scăzute, dar și studenții care sunt în primul an de studiu. Cu acei bani, unitățile de învățământ desfășoară programe pentru a reduce rata de abandon școlar și a crește performanțele.

Pentru a reduce abandonul școlar, venim în sprijinul elevilor și cu programe sociale. Printre acestea se numătă tichetele de grădiniță, rechizitele școlare gratuite, programul “Bani de liceu”, programul de acordare a suportului alimentar. De asemenea, sunt alocați 200 de euro pentru copiii din grupurile dezavantajate, ca sprijin pentru achiziționarea unui calculator. În plus, multor elevi din medii defavorizate li se decontează naveta, dar primesc și burse de studiu sau de ajutor social.

Iar în programul de guvernare, spune parlamentarul, există și alte proiecte ”pe care le vom pune în aplicare pentru reducerea ratei abandonului școlar”. ”Pentru ca elevii noștri să poată învăța, să poată trece de liceu, ajunge la facultate și, într-un final, să-și construiască o carieră, în România”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.