147582 – 29082018 – În cadrul ședinței săptămânale de lucru organizată de secretarul de Stat pentru Relația cu Instituțiile Prefectului, desfășurată la 28 august, la sediul MAI, a fost discutată situația existentă la nivelul serviciilor publice comunitare de eliberare a pașapoartelor, fiind analizată eficiența măsurilor dispuse la nivelul acestor servicii pentru prima jumătate a acestui an și pentru perioada de vârf reprezentată de lunile iulie și august.
Astfel, în urma datelor prezentate de participanții la ședință, respectiv prefectul și subprefectul municipiului București, prefectul județului Ilfov, conducerea Direcției Generale de Pașapoarte, directorul general al Direcției Generale pentru Relația cu Instituțiile Prefectului și conducerea Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, s-a constatat că peste 1.285.000 de pașapoarte au fost eliberate în perioada ianuarie – august 2018, cu 24% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, cele mai multe cereri depuse în opt luni ale acestui an fiind pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, 958.592, reprezentând o creștere cu 33% față de anul trecut. De asemenea, numărul cererilor pentru pașapoartele simple temporare a fost 326.897, însemnând o creștere de 3% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În perioada de vârf, reprezentată de lunile iulie și august, serviciile publice comunitare de eliberare a pașapoartelor au avut program prelungit de lucru cu publicul.
Începând cu 1 septembrie a.c., programul de lucru cu publicul va reveni la normal, respectiv în intervalul orar 08.30 – 16.30, de luni până vineri, cu mențiunea că într-una dintre aceste zile ghișeele de primiri și eliberări documente vor funcționa în intervalul 08.30 – 18.30. Ziua în care programul va fi prelungit cu două ore este stabilită de fiecare serviciu județean în parte, în funcție de necesități.
Punctele de lucru ale Trezoreriei Statului își vor înceta activitatea în sediile din Plaza România și ParkLake
Începând cu data de 30 septembrie a.c. își vor înceta activitatea punctele de lucru ale Trezoreriei Statului din sediile din mall-urile Plaza România și ParkLake din București. Astfel, începând cu această dată taxele necesare pentru eliberarea pașapoartelor nu vor mai putea fi plătite în respectivele sedii. Această decizie nu este luată de Ministerul Afacerilor Interne, Trezoreria Statului nefiind o instituție subordonată M.A.I.
Programarea on-line este o soluție pentru eliminarea timpului de așteptare la ghișeu.