147171 – 18072018 – Proiectul de Ordin care prevede încadrarea în regim de plată cu ora a personalului didactic din învățământul preuniversitar prezintă deficiențe majore, fiind o măsură care va perpetua atragerea în sistem a profesorilor slab pregătiți, în timp ce tinerii performanți se vor orienta în continuare spre alte domenii, este de părere Coordonatorul Comisiei de Educație a PNL, Marilen Pirtea.
Actul menționat prevede, printre altele, ca posturile rămase libere să fie ocupate cu prioritate de profesorii debutanți, utilizarea cadrelor didactice pensionate devenind excepția de la regulă.
”Simplul fapt de a atribui cu prioritate debutanților posturile rămase vacante după încadrarea profesorilor titulari, în detrimentul cadrelor didactice pensionare, nu numai că nu rezolvă problema calității învățământului preuniversitar, ci riscă să o agraveze. Nu este atât de importantă atragerea tinerilor în sistem, cât motivarea celor mai buni dintre aceștia în a dezvolta o carieră de dascăl. Foarte mulți tineri competenți sunt descurajați de timpul îndelungat pe care-l presupune urcarea în grila de salarizare. Astfel, este nevoie de asigurarea unui venit considerabil încă de la începutul carierei didactice. Calitatea, nu cantitate este importantă”, susține liberalul.
Pirtea dă ca exemplu studiile realizate la nivelul Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic (DPPD) al Universității de Vest din Timișoara, care arată că absolvenții acestei structuri consideră, în număr mare, că profesia de dascăl nu este atractivă din punct de vedere financiar. Astfel, anul acesta, din 379 de absolvenți ai cursurilor DPPD, doar 61 au ales să susțină examenul de titularizare, tinerii înclinând să urmeze o carieră în mediul privat.