147215 – 23072018 – Masura privind reinnoirea parcului auto al Municipiului Bucuresti a fost prevazuta in Planul Integrat de Calitate a Aerului inca din faza de elaborare a acestuia si, impreuna cu celelalte masuri identificate in vederea imbunatatirea calitatii aerului din Capitala, au fost postate pe site-ul PMB inca din luna octombrie 2016.
Aceasta masura a fost inclusa in Planul final de Calitate a Aerului, care a fost supus dezbaterii publice in luna februarie 2018, se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei.
Masurile, analizate si avizate de autoritatile pentru protectia mediului, au intrat in vigoare odata cu aprobarea PICA de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti in luna iunie 2018.
”În vederea reducerii concentratiilor de poluanti generati de autovehiculele cu norme de poluare inferioare, inca din stadiul de elaborare a Planului s-a discutat impreuna cu Autoritatea centrala pentru protectia mediului posibilitatea cresterii numarului de autovehicule uzate scoase din traficul bucurestean prin instituirea unui program propriu al Primariei Capitalei, alaturi de cel derulat de catre Administratia Fondului de Mediu. Aceasta masura va duce in mod real la cresterea numarului de autovehicule vechi scoase din circulatie comparativ cu numarul asigurat prin programul guvernamental. Astfel, prin Directia de Mediu este propus un Program de stimulare a eliminarii din traficul bucurestean a autovehiculelor cu grad ridicat de poluare prin acordarea de eco-vouchere” care sa permita cetatenilor sa opteze dupa casarea autovehiculului vechi, fie pentru achizitia unui autoturism nou, non diesel, cu clasa de poluare minim Euro 6, fie a altui tip de mijloc de locomotie prietenos cu mediul”.
”Initiativa de care vorbeste dl. consilier general (n.r. Lucian Iliesccu) se refera la acordarea unei prime de casare suplimentara celei de la Administratia Fondului de Mediu in cadrul programului Rabla, neaducand nici un beneficiu real pentru imbunatatirea calitatii aerului in capitala intrucat alocand aceleiasi persoane fizice sau juridice un stimulent financiar mai mare, numarul de autovehicule vechi scoase din circulatie ramane practic neschimbat. Si celelalte initiative ale dlui consilier general care vizeaza interzicerea autovehiculelor non euro, euro 1,2,3 si 4 de a tranzita Capitala pe timpul zilei si interzicerea circulatiei tuturor autovehiculelor intr-un wekend, pe toata raza teritoriala a Municipiului Bucuresti cu exceptia celor de interventie, politie, salvare etc, denota o abordare care nu tine cont de opinia bucurestenilor, de realitatile cu care ne confruntam legate in principal de structura parcului auto, majoritatea autovehiculelor avand norme de poluare inferioare Euro 5 si 6, si, nu in ultimul rand, de necesitatile social-economice ale Capitalei”, precizează Primăria Capitalei.