145397 – 21032018 – Sursa: www.Hotnews.ro
Proiectul Centurii Feroviare a Capitalei și a unor trenuri urbane cu opriri dese care să lege rapid diverse cartiere din București și localitățile din Ilfov bate pasul pe loc, deși în 2016, când a fost reînviat, punerea în practică părea una ușoara. Reprezentanții CFR au explicat pentru HotNews.ro că unii pași birocratici s-au făcut, dar tot nu este clar când va fi gata prima fază a proiectului, fiindcă totul depinde de alte proiecte de infrastructură care, în purul stil românesc, au acumulat și ele întârzieri după întârzieri.
Centura Feroviară și trenuri urbane care să lege Capitala și cartierele aglomerate de zonele metropolitan: Un proiect început în 2016, cu termene scurte. Prima fază – Gara Progresu – Gara de Nord – ar fi trebuit să fie gata în 2017. S-a schimbat guvernarea, s-au schimbat miniștrii de la Transporturi, s-au schimbat directorii responsabili. Proiectul nu a mai înaintat. CFR Infrastructură susține ca au fost făcuți pași înainte pe frontul birocratic, însă în teren lucrurile au rămas neschimbate…
CFR susține că dezvoltarea proiectului va mai dura ceva timp pentru că trebuie să existe o ”corelare riguroasă” cu lucrările pentru centura rutieră și că mai trebuie obținute o serie de avize.
Lucrările conexe la căile ferate bat pasul pe loc, iar lucrările la Centura Rutieră sunt în aer, fără un orizont concret de implementare.
Proiectul poate fi un succes doar dacă va fi făcut bine: cu trenuri frecvente, cu opriri dese și cu puncte de legătură tren-metrou.
Ideea revitalizării Centurii Feroviare a Capitalei și lansarea unor trenuri urbane cu opriri dese în jurul Bucureștului și orar cadențat, care să degreveze marile cartiere și să facă legătura cu toate localitățile din aria metropolitană, a fost reînviată în 2016, în ultimele luni ale guvernării Cioloș. Ținta finală presupunea și legarea rețelei CFR cu rețeaua de metrou prin stații multimodale cu peroane comune în trei puncte de pe hartă: Berceni, Preciziei și Pipera/Petricani.
La acel moment lucrurile păreau bine puse pe făgaș, iar primul termen era chiar primăvara lui 2017 pentru legătura dintre Gara de Nord și Progresu.
Guvernarea s-a schimbat la puțin timp după relansarea proiectului, nu mai puțin de trei miniștri ai Transporturilor s-au schimbat de atunci, iar garnitura de șefi și directori din instituțiile responsabile de implementarea proiectului s-a reconfigurat constant. Proiectul Centurii Feroviare, însă, a bătut pasul pe loc.
Centura Feroviară există, majoritatea liniilor fiind construite pe vremea lui Ceaușescu. Cu toate acestea, pe mare parte din centură nu se circulă, iar proiectul ar presupune repararea și moderrnizarea actualei infarstructuri. La fel este și cazul gărilor: multe există, dar au nevoie de reabilitare. – pe larg – www.Hotnews.ro