149969 – 23022018 – În perioada 19-28 februarie 2018 se desfășoară a doua sesiune de depunere a proiectelor de auxiliare didactice în vederea aprobării/avizării de către Ministerul Educației Naționale (MEN)/Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE).Potrivit reglementărilor în vigoare, MEN, prin CNEE, efectuează verificarea criteriilor de conformitate și propune pentru aprobare, anual, în două sesiuni, lista auxiliarelor didactice disponibile pentru utilizarea în sistemul de învățământ preuniversitar. Durata maximă a sesiunii de de aprobare/avizare din luna februarie este de 30 de zile de la încheieera perioadei prevăzută pentru depunerea solicitărilor.
Solicitantul aprobării sau al avizului pentru auxiliare didactice poate fi autor, editor, producător, comerciant/furnizor autorizat sau altă instituție recunoscută, ce are ca obiect de activitate învățământul/educația/formarea și colaborează cu cadre didactice și specialiști în domeniul căruia îi este destinat auxiliarul didactic.
Auxiliarele didactice supuse aprobării/avizării trebuie să vizeze în mod explicit formarea competențelor generale și/sau a celor specifice ale elevilor și să corespundă cerinţelor curriculumului național și programelor pentru olimpiadele școlare aprobate prin ordin de ministru, în vigoare.
Auxiliarele didactice depuse pentru aprobare/avizare trebuie, de asemenea, să specifice nivelul (de ex.: grupa/clasa/vârsta/formațiunea de studiu căreia i se adresează etc.) și să se adreseze în mod explicit tipurilor de activități didactice (de ex.: activități remediale, activități pentru elevi cu cerințe educaționale speciale, activități pentru elevi capabili de performanță etc), altor activități care vizează dezvoltarea competențelor-cheie, multi/pluridisciplinare, transdisciplinare etc. Potrivit cadrului normativ aprobat de MEN, auxiliarele didactice sunt materiale-suport elaborate în sprijinul profesorilor și al elevilor, pentru implementarea adecvată și eficientă a curriculumului național.
Această categorie de auxiliare poate include: culegeri de texte/cântece, culegeri de exerciții/probleme, culegeri de teste/itemi de evaluare, pachete de fișe de activitate independentă, caiete de muncă/activitate independentă etc., care pot fi prezentate în format tipărit și/sau în format electronic/digital. Excepție fac instrumentele destinate dezvoltării competențelor elevilor, elaborate de către instituții recunoscute la nivel național și internațional sau publicate de edituri de prestigiu național și internațional (de ex. Academia Română, Consiliul Britanic, Institutul Cervantes, Institutul Goethe, Editurile Oxford, Cambridge etc.).
Pentru utilizarea extinsă la clasă a acestora este necesar acordul MEN. Reamintim că, în prima sesiune de evaluare (9.10.2017 – 5.01.2018), au fost înaintate spre aprobare/avizare 1.464 de titluri de auxiliare didactice: 227 – învățământ preșcolar, 790 – învățământ primar, 316 – învățământ gimnazial, 130 – învățământ liceal și 1 – învățământ postliceal. Dintre acestea, au fost admise 1.241 de titluri și respinse 223 de titluri.