Acasă Politic USR cere demisia ministrului Transporturilor

USR cere demisia ministrului Transporturilor

DISTRIBUIȚI
foto:digi24.ro

 149035 – 13122017 – Deputații USR Cătălin Drulă și Ionuț Moșteanu cer demisia ministrului Transporturilor Felix Stroe care nu s-a prezentat, marți, la dezbaterile din comisiile de specialitate din Parlament pe Legea bugetului pentru anul 2018. ”Ministrul Stroe nu s-a prezentat la dezbaterile din Comisie, deci înțelegem că nu-și asumă acest buget și dă un semnal că și dumnealui i se pare umilitor bugetul din anul acesta al Ministerului Transporturilor. Un ministru trebuie să dea dovadă de curaj și de asumarea demnității publice cu care a fost investit. Un gest de onoare ar fi să-și dea demisia”, a declarat Cătălin Drulă.

Mai mult, deputații USR atrag atenția că într-o situație fără precedent în Parlamentul României, amendamentele la Legea bugetului nu s-au discutat în comisiile de specialitate. Deși au fost depuse 188 de amendamente la bugetul Ministerului Transporturilor, comisiile reunite pentru Transport și Infrastructură au decis prin vot (11 pentru, 9 împotrivă, o abținere) să trimită amendamentele direct la Comisia de Buget-Finanțe, fără să le discute cu reprezentanții Ministerul Transporturilor.

”Asistăm la un simulacru de dezbatere parlamentară. Coaliția PSD-ALDE a decis să blocheze dezbaterea pe amendamente în comisiile de specialitate. Practic, au pus pumnul în gură parlamentarilor opoziției. Rolul comisiilor de specialitate este să discute cu reprezentanții ministerului și să dea aviz pe amendamentele propuse de parlamentari”, a explicat deputatul Ionuț Moșteanu.

Bugetul Ministerului Transporturilor pentru 2018 subfinanțează grav șantierele de autostrăzi în curs de derulare: București-Brașov, Lugoj-Deva, Sebeș-Turda. De asemenea, pentru al doilea an consecutiv este subfinanțată major întreținerea infrastructurii rutiere –  suma alocată fiind la jumătate față de 2016. USR semnalează că sunt proiecte de infrastructură care au alocare zero în bugetul pentru 2018, deși au contracte semnate și CNAIR-ul s-a lăudat cu ele: varianta de ocolire Comarnic, zero, centura Rădăuți, zero, pasajul de la Domnești, zero.

USR a depus mai multe amendamente pentru a obține alocări mai mari pentru proiectele majore de infrastructură (autostrada București-Brașov, autostrada Lugoj-Deva, autostrada Sebeș-Turda), dar și pentru suplimentarea cu câte 200 de milioane de lei a fondurilor alocate întreținerii infrastructurii rutiere și respectiv infrastructurii feroviare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.