Acasă Social CURS: Televiziunea și Internetul, sursele principale de informare ale românilor

CURS: Televiziunea și Internetul, sursele principale de informare ale românilor

DISTRIBUIȚI

 148797 – 27112017  – Potrivit unui sondaj realizat la nivel naţional de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională – CURS, în luna noiembrie 2017, 71% dintre românii intervievați își iau informațiile politice de la televiziuni și 13% de pe internet.

”De unde vă informați, cel mai des, în legătură cu problemele politice din România?”: 

TV (Pro TV, Antena 1 și 3, TVR, Realitatea, România TV etc.) – 71%, Radio (Radio România Actualități, Europa FM) – 3%, Ziare – 1%, Prieteni/cunoscuți – 6%, Familie – 3%, Internet – 13%
Nu știu/ Nu răspund – 3%.

Rezultatele nu sunt surprinzătoare dacă ținem cont de faptul că 43% dintre români nu accesează deloc rețelele de socializare, fie pentru că nu doresc, fie pentru că nu au acces la acestea.

Cât de des accesați rețelele sociale (Facebook, Twitter, Youtube etc.) de obicei?

Mai des de o dată pe zi – 21%, O dată pe zi – 16%, 2-3 ori pe săptămână – 8%, Mai rar – 11%, iciodată/Nu am acces – 43%, Nu știu/ Nu răspund – 1%

Cu privire la activitatea politică pe rețelele de socializare, dvs. vă considerați…? (% dintre cei care accesează rețelele sociale)

Activ – 15%, Mai degrabă activ – 18%, Mai degrabă pasiv – 24%, Pasiv – 39%, Nu știu/ Nu răspund – 4%

Volumul eşantionului a fost de 1.067 de respondenţi, votanţi în vârstă de 18 ani şi peste. Universul de eşantionare: populaţia adultă, neinstituţionalizată, în vârstă de 18 ani şi peste, la nivel naţional. Interviurile au fost realizate în teren, față în față.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.