Acasă Economie ANCOM: Românii încep să renunțe la cartelele PrePay

ANCOM: Românii încep să renunțe la cartelele PrePay

DISTRIBUIȚI

148845 – 28112017 –  În prima jumătate a anului 2017 s-a menținut tendința de creștere a numărului de abonamente la serviciile de telefonie mobilă în detrimentul cartelelor preplătite active, situație explicată prin diversificarea pachetelor și a facilităților oferite de furnizori la încheierea unui contract pentru abonament, care de multe ori includ echipamente de nouă generație, la prețuri preferențiale, arată datele unui raport ANCOM. Utilizatorii de telefonie mobilă din România au vorbit în medie în fiecare lună a perioadei analizate 4 ore și 14 minute.

Evoluția telefoniei mobile

La jumătatea anului 2017, în România se întregistrau 22,2 milioane de cartele active de servicii de telefonie mobilă (în scădere cu -1,5% față de aceeași perioadă a anului 2016), dintre care 11,8 milioane (+7%) erau utilizatori pe bază de abonament și 10,4 milioane (-10%) utilizatori pe bază de cartele preplătite active. La fel ca și anul trecut, creșterea numărului total de abonamente este rezultatul utilizării în număr din ce în ce mai mare a acestui serviciu și de către utilizatorii persoane fizice, ajungând-se astfel la 9 milioane cartele SIM pe bază de abonament utilizate de persoanele fizice.

Ușoara scădere a numărului total de cartele SIM active s-a reflectat și în evoluția traficului total de voce (exclusiv roaming internațional) efectuat de aceștia pe parcursul semestrului I 2017, acesta înregistrând o scădere de -4% față de aceeaşi perioadă a anului 2016, până la 34,3 miliarde minute. În functie de categoriile de trafic, doar traficul către alte rețele mobile a înregistrat o creștere, de aproape 12%, până la 11 miliarde minute, celelalte categorii de trafic înregistrând scăderi în prima jumătate a acestui an: traficul în rețelele proprii de telefonie mobilă cu -11%, până la 20 miliarde minute, traficul către reţele din afara României cu -6%, până la 1,9 miliarde minute, iar traficul către rețelele fixe cu -1%, până la 1,1 miliarde minute.

Pe parcursul primului semestru al anului 2017 s-a accentuat scăderea numărului total de mesaje SMS, de -16% comparativ cu semestrul I 2016, ajungând la 8 miliarde de mesaje, cel mai probabil ca urmare a utilizării tot mai intense a aplicațiilor de tipul mesagerie instant. În medie, un utilizator activ a vorbit într-o lună 4 ore și 14 minute și a transmis 59 de mesaje SMS.

Roaming internațional

Utilizarea serviciilor de roaming internațional s-a intensificat semnificativ în prima parte a anului 2017, în principal ca urmare a aplicării prevederilor Regulamentului de roaming internațional. Astfel, traficul de apeluri efectuate aproape s-a dublat, de la 222 milioane minute în semestrul I 2016 până la 430 milioane minute în semestrul I 2017 (+94%), traficul de apeluri primite a crescut cu +81%, până la 839 milioane minute, numărul de mesaje SMS a înregistrat o creştere de +31%, până la 87 milioane mesaje, cea mai importantă creştere fiind înregistrată de consumul de servicii de date în roaming, de +191%, până la 1,1 PB.

Evoluția telefoniei fixe

Gradul de utilizare a telefoniei fixe a continuat să scadă pe parcursul primului semestru al anului 2017, înregistrându-se scăderi atât la nivelul numărului de linii de acces (-5%, până la 4,1 milioane), cât și la nivelul traficului de voce. La data de 30 iunie 2017, rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării se situa la valoarea de 43%.

Traficul total de voce realizat prin intermediul rețelelor fixe s-a diminuat până la aproape 1,5 miliarde de minute în prima jumătate a anului 2017, în scădere anuală cu aproximativ 15%. Toate categoriile de trafic de voce au înregistrat scăderi: traficul către rețele publice fixe a scăzut cu 18% până la 0,9 miliarde de minute, traficul către rețele publice mobile s-a diminuat cu 5% până la valoarea de 0,4 miliarde de minute, iar traficul către rețele din afara României s-a redus cu 21%, până la 0,1 miliarde de minute.

Media lunară a traficului originat de la o linie fixă a continuat să scadă, ajungând la 1 oră, mai puțin cu 7 minute față de valoarea medie din primul semestru al anului 2016, iar un apel a avut o durată medie de 3 minute și 2 secunde.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentSăltaţi de Poliţie
Articolul următorSalvați de furtună

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.