147979 – 05102017 – Oficialii Dacia le-au cerut lui Liviu Dragnea și lui Călin Popescu-Tăriceanu infrastructură, stabilitate fiscală şi o nouă taxă de mediu.
Rămânem şi producem, dar ajutaţi-ne şi voi – asta le-au transmis oficialii Dacia preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Liviu Dragnea și Călin Popescu-Tăriceanu, care au făcut ieri o vizită la uzina din Mioveni. Infrastructura, stabilitatea fiscală şi o nouă taxă de mediu au fost subiectele fierbinţi ale vizitei.
Din uzina de la Mioveni iese câte o maşină în fiecare minut. Însă nu poate ajunge foarte departe fără autostrăzi. Aşa că directorul Dacia le-a cerut celor doi preşedinţi ai camerelor exact ce are nevoie: drumuri pe care să poată transporta produsele şi taxe şi impozite care să nu se mai schimbe de la o zi la alta.
Yves Caracatzanis – director Dacia Renault: ”Și noi, precum celelalte companii, avem nevoie de stabilitate legislativă și de predictibilitate în domeniul fiscalității și legislației muncii”. Despre contribuţii şi taxe nu a menţionat nimic Liviu Dragnea, dar i-a promis lui Yves Caracatzanis o autostradă. Chiar dacă pentru ea mai are de aşteptat.
Liviu Dragnea: ”Și pe mine și pe președintele Tăriceanu ne-a informat ministrul Transporturilor, pe primul tronson Pitești – Curtea de Argeș licitația deja a fost deja organizată, iar pentru celelalte 4 tronsoane urmează să se finalizeze documentația. S-a discutat de asemenea despre un pod peste Argeș care este necesar pentru fabrică și despre centura ocolitoare a Piteștiului”.
Uzina de la Mioveni a devenit în ultimii ani cel mai mare producător din România, însă Oficialii Dacia-Renault nu au exclus varianta de a muta o parte din producţie în alte ţări, pe alte continente.
Nici reintroducerea unei taxe de mediu nu a fost uitată. Directorul Dacia a cerut, iar oficialii români au promis că vor lua măsuri pentru încurajarea achiziţionării de maşini noi.
Călin Popescu Tăriceanu: ”Transformăm România, în pofida eforturilor făcute prin Programul Rabla, prin prima de casare, un cimitir al mașinilor vechi din Europa occidental”.
Yves Caracatzanis – director Dacia Renault: ”În prezent, parcul auto din România are peste 13 ani, unul dintre cele mai vechi din Europa, cu un impact important defavorabil pentru sănătate și siguranță. Piața de vehicule noi este mai scăzută decât în 2007, înainte de criză”.
Până la reintroducerea unei taxe, 3 din 4 maşini înmatriculate în fiecare zi în România vin din străinătate, unde au avut deja cel puţin un proprietar. – sursa – www.Stiri.tvr.ro