147416 – 01092017 – Şcolile de şoferi trebuie să respecte de astăzi reguli noi, elaborate în baza unor principii care se regăsesc şi în Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră. Se urmăreşte, în primul rând, îmbunătăţirea pregătirii viitorilor şoferi, anunţă RRA.
Şcolile de şoferi trebuie să aibă o rată de promovare de minim 40% în primul an, respectiv de 50% în al doilea an de la reautorizare, în caz contrar, îşi pierd licenţa de funcţionare.
O altă prevedere se referă la condiţiile tehnice. Şcolile de şoferi nu mai pot funcţiona în apartamente de locuit. Ele trebuie să aibă săli pentru pregătirea teoretică a candidaţilor.
Este, de asemenea, obligatorie încheierea de contracte de muncă pentru instructori şi pentru profesorii de legislaţie rutieră care acum funcţionează ca PFA, măsura urmărind şi combaterea evaziunii fiscale.
Totodată, Ministerul Transporturilor a impus introducerea înregistrării audio-video la proba practică a examenului auto, o normă care deja se aplică din această vară în Bucureşti şi în unele judeţe ale ţării.
Date statistice preluate de Ministerul Transporturilor arată că o rată de promovare de 40%, în care se cumulează proba teoretică sau sala cu cea practică, traseul, este greu de atins.
În Bucureşti, de pildă, la categoria B, autoturism, doar 1 din 4 candidaţi ia permisul de conducere de la prima încercare. În schimb, la categoriile A – motociclete şi C – camioane, procentul este semnificativ mai mare, întrucât cei mai mulţi candidaţi au deja permis pentru categoria B.