146698 – 18072017 – Premierul Mihai Tudose a coordonat prima reuniune a Comitetului interministerial de analiză și eficientizare a cheltuielilor publice la nivelul Guvernului, care a avut loc luni după-amiază, la Palatul Victoria. ”Suntem cu toții conștienți de responsabilitatea pe care o avem în cheltuirea banului public. De aceea, este imperativ să avem în vedere trei cuvinte cheie: eficientizare, raționalizare, economie”, a subliniat șeful Executivului.
Ministrul Finanțelor Publice, Ionuț Mișa, a precizat că prin intermediul Comitetului se va realiza o mai bună comunicare inter-ministerială și o cunoaștere mai detaliată a proiectelor, astfel încât fondurile alocate pentru finanțarea acestora să fie cât mai eficient cheltuite și în termenele stabilite.
La nivelul Comitetului s-a stabilit începerea unui proiect pilot privind achiziția centralizată de medicamente și materiale sanitare, urmare a consultărilor care au avut loc în ultima perioadă între Ministerele Sănătății și Finanțelor. Aplicarea acestui proiect pilot are scopul să reducă cheltuielile publice și urmează să fie extins și la nivelul altor ministere.
Comitetului interministerial de analiză și eficientizare a cheltuielilor publice la nivelul Guvernului va avea în continuare reuniuni periodice. La ședința de astăzi au mai participat vice-premierul Sevil Shhaideh, miniștrii Liviu Pop, Doina Pană, Florian Bodog, secretarul general al Guvernului, Mihai Busuioc, reprezentanți ai ministerelor care fac parte din acest Comitet.
Comitetul interministerial de analiză și eficientizare a cheltuielilor publice la nivelul Guvernului a fost constituit prin Decizia nr. 397/2017 a prim-ministrului, în vigoare începând cu 10 mai. Comitetul este condus de prim-ministru, în calitate de președinte, iar ministrul Finanțelor Publice este vicepreședinte.
Comitetul are ca obiectiv susţinerea la nivel politic a activităţii specifice analizelor de eficientizare a cheltuielilor publice, care să asigure alocarea banilor publici pentru priorităţi din politici, cheltuirea lor în mod eficient şi responsabil şi obţinerea rezultatelor scontate în urma acestor cheltuieli, cu păstrarea sustenabilităţii fiscal – bugetare în ansamblul său. – PROMPT MEDIA