145928 – 06062017 – Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a solicitat directiilor de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti accelerarea demersurilor pentru implementarea sistemului de transport alternativ in Capitala.
Gabriela Firea: „Ne dorim ca mersul cu bicicleta sa devina un mijloc de transport uzual in Capitala. Printre demersurile pe care Municipalitatea le intreprinde in aceasta perioada se numara si demararea procedurii de achizitie a studiului de fezabilitate pentru realizarea unei retele de piste de biciclete pe o suprafata de 100 km, printr-o conventie incheiata cu Ministerul Mediului si prin care se aloca 10 milioane de euro pentru realizarea acestui obiectiv. Intentia PMB este de a acoperi axele Nord-Sud si Est-Vest. Totodata, intentionam sa incheiem o serie de parteneriate cu facultatile, institutiile publice si companiile private pentru a putea instala cate mai multe rasteluri de biciclete, astfel incat sa cream conditii pentru cei care doresc sa mearga cu bicicleta la serviciu”.
In bugetul de anul acesta al PMB exista aprobati indicatorii economici in cadrul PIDU, in valoare totala de 73 milioane de euro pentru proiectul realizarii de piste de biciclete si amenajari conexe, din care anul acesta au fost alocati 2 milioane de euro, proiectul fiind eligibil pentru obtinerea unei finantari nerambursabile din partea UE”.
Totodata, in Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 (PMUD) este prevazuta realizarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste si locuri de parcare), precum si extinderea sistemului de inchiriere biciclete (bike-sharing) și de noi zone cu prioritate pentru pietoni si biciclisti in centrul orasului, concomitent cu modernizarea spatiul urban public si imbunatatirea conditiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusa.
Concret, prin PMUD se propune realizarea unei retele de 250 km piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60 km, ce urmeaza a fi implementate pe termen scurt. Valoarea totala estimativa pentru cei 250 km de piste pentru biciclete este de 50 milioane euro.
Traseele prioritare de 60 km sunt:
- Calea Victoriei: Calea Victoriei – Splaiul Independentei (0.6 km)
- Ride through Bucharest: Piata Unirii – Piata Victoriei (3.3 km)
- Ride to Shop: Piata Victoriei – Baneasa (6.5 km)
- Ride to Leisure: Piata Unirii – Mihai Bravu (3 km)
- Ride to School: Universitate – Doamna Ghica (6 km)
- Ride to Office: Doamna Ghica – Pipera (6.3 km)
- Along the Dtmbovita: Sos. Virtutii – Piata Unirii (5.6 km)
- Ride East: Piata Unirii – 1 Decembrie (6 km)
- Ride to Rail: Basarab – Piata Romana (2.4 km)
- City Center to Smart City I: Piata Unirii – Sos. Alexandriei (5.2 km) 11. City Center to Smart City II: Sos. Alexandriei – Magurele (6.2 km) 12. Bucharest to Ilfov: Ring Road – Voluntari – Doamna Ghica (7 km)
Planul Integrat de Dezvoltare Urbana aprobat in 2016 de Consiliul General al Municipiului Bucuresti propune si el realizarea unui traseu cu prioritate pentru pietoni si biciclisti. In total, PIDU propune amenajarea a 42 km de piste pentru biciclisti. Traseul pietonal si pentru biciclisti va pleca de la Parcul Icoanei, va trece prin Piata Lahovari, str. George Enescu, Strada Brezoianu, un pod nou peste Dambovita, Parcul Izvor, bd. Unirii, Piata Constitutiei si va ajunge la Piata de Flori. – PROMPT MEDIA