Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti București: Firea vrea Centura în administrare, altfel PMUD București – Ilfov va...

București: Firea vrea Centura în administrare, altfel PMUD București – Ilfov va trebui regândit

DISTRIBUIȚI


145696 – 10052017
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a participat, la 9 mai 2017, la , Forumul “Fonduri Europene. 2017 – un nou început”care a avut loc  la Camera de Comerț și Industrie a României.

Cu acest prilej, Firea a solicitat public Guvernului transmiterea Centurii Capitalei din administrarea Ministerului Transporturilor în cea a Primăriei Capitalei: ”Vin cu o solicitare cordială, colegială către Guvernul României, de a înțelege necesitatea că Centura Capitalei trebuie să fie administrată de Primăria Capitalei, așa cum se întâmplă în cazul tuturor drumurilor importante din jurul marilor capitale europene. În acest sens, am transmis o solicitare oficială către Guvern, pentru a analiza cu celeritate acest transfer și am cunoștință că se analizează acest lucru. Municipalitatea este prima interesată pentru finalizarea acestui obiectiv strategic, atât pentru capitala României, cât și pentru zona metropolitană – județul Ilfov. Primăria Capitalei nu dorește să administreze Centura Capitalei doar pentru a se mândri cu acest lucru, ci s-a organizat, și-a facut toate calculele și a dezvoltat o strategie pentru a finaliza acest obiectiv, a cărui dezvoltare înseamnă asigurarea unui nivel de trai mai ridicat pentru cetățeni, creșterea calității vieții, dar și mai puține accidente și un nivel mai scăzut al poluării”.

Un răspuns preliminar și neoficial din partea Guvernului a fost că, în urma acestui transfer, s-ar putea pierde fondurile europene, însă Firea a precizat că aceste fonduri sunt alocate pentru obiectul de investiții, nu pentru instituție.

”Dacă nu primim în administrare Centura Capitalei, inclusiv Planul de Mobilitate Urbană Durabilă va avea de suferit și va trebui regândit, ceea ce nu este de dorit, deoarece specialiști în mobilitate, în atragerea de fonduri europene sș reprezentanți ai unor instituții de prestigiu au muncit ani de zile la acest document strategic, important pentru dezvoltarea regiunii București – Ilfov”, a subliniat Firea. Ea a menționat faptul că, în 27 ani, din cei 82 km de Centură, doar 20 km au fost realizați, în sensul lărgirii la două benzi pe cele două sensuri, și există pericolul de a rămâne cu același bilanț negativ, atâta vreme cât nu se înțelege faptul că Primăria Muncipiului București are datoria față de cetățeni, atât cei din Capitală, cât și cei din județul Ilfov și întreaga Românie, dar și față de turiștii care ne vizitează, precum și diplomații care ajung în capitala țării, de a dezvolta Centura orașului.

În ceea ce privește Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, Gabriela Firea a prezentat cele zece puncte strategice de aplicare a acestui document programatic:

1.Conectarea Capitalei prin aeroport și prin structura sa de căi ferate și drumuri la rețeaua europeană TEN-T și la localitățile din zona Dunării

  1. Dezvoltarea Aeroportului Internațional Henri Coandă ca principală poartă aeriană internațională din SE Europei, cu potențial de dublare a capacității de funcționare, de pasageri și marfă
  2. Finalizarea șoselei de Centură a Bucureștiului pentru a facilita accesul către județul Ilfov, cea de a doua cea mai dezvoltată zonă.
  3. Extinderea sistemului public de transport către zona metropolitană prin lărgirea rețelelor de metrou, autobuz, tramvai și troleibuz și realizarea unei rețele corespunzatoare de piste de biciclete și alei pietonale
  4. Îmbunătățirea conexiunii dintre ariile funcționale ale Capitalei, pentru dezvoltarea zonelor rămase în urmă permițând locuitorilor din zonele mai puțin dezvoltate acces la locuri de muncă, educație, servicii de sănătate, cultură.
  5. Reducerea poluării aerului prin încurajarea investițiilor în transport electric și descurajarea creșterii numărului de autoturisme prin aplicarea unei politici de parcare integrate.
  6. Reducerea numărului de accidente prin creșterea siguranței și securității în circulație.
  7. Sprijinirea persoanelor cu posibilități reduse de mobilitate, prin aplicarea politicilor europene specifice.
  8. Dezvoltarea intermobilității și a transportului de marfă eficient
  9. Adoptarea unor modificări legislative pentru buna organizare a traficului și a parcării și realizarea unei reforme instituționale de coordonare a implementării planului de mobilitate și a transportului integrat. – PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.