145157 – 07042017 – Campania ”Dialog cu Diaspora pe teme consulare” a continuat la Bonn, în perioada 6 – 8 aprilie 2017, prilej cu care secretarul general al MAE și conducerea Departamentului Consular au avut întâlniri cu membrii comunității românești din Republica Federală Germania, precum și cu diplomații cu atribuții consulare acreditați pe teritoriul acestui stat.
În cadrul unei întâlniri cu reprezentanți ai mediului asociativ românesc și ai presei de limba română din Germania, care a avut loc joi, 6 aprilie 2017, la sediul Consulatului General din Bonn, au fost prezentate demersurile de modernizare a activității consulare, prin implementarea Sistemului Informatic Consular E-Cons, lansat public sub deviza „Consulatul, mai aproape de casa ta”, împreună cu toate subsistemele componente (E-Viza, E-Pass, SNIV, Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate – modulele de Call-Center și Mail-Center), precum și a Sistemului Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni.
În deschiderea evenimentului, secretarul general al MAE, Cosmin Dinescu, a subliniat importanța organizării în continuare a campaniei „Dialog cu Diaspora pe teme consulare”, ca principal liant între Ministerul Afacerilor Externe și cetățenii români stabiliți în străinătate, în calitatea acestora de beneficiari direcți ai serviciilor consulare. În continuarea lucrărilor reuniunii, directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a accentuat importanța informării corecte și în timp real a cetățenilor români care beneficiază de noile platforme pentru servicii consulare, încurajându-i totodată pe membrii comunității prezenți la reuniune să valorifice avantajele acestor sisteme şi să disemineze informațiile primite. De asemenea, oficialul MAE a explicat utilitatea accesării serviciilor de atenționare prin SMS – ”Un SMS îți salvează viața”, a aplicației pentru telefoane inteligente ”Călătorește în siguranță”, dar și a informațiilor cu privire la situații de risc la care pot fi expuși cetățenii români în străinătate. Directorul general al Departamentului Consular a subliniat că modalitatea optimă de a identifica în mod direct problemele cu care se confruntă cetăţenii români care călătoresc sau muncesc în străinătate este dialogul permanent cu reprezentanţii acestora.
Campania a oferit şi prilejul inaugurării oficiale a spaţiilor de lucru cu publicul ale Consulatului General al României la Bonn, care au fost recent reamenajate din fondurile MAE. Întâlnirea s-a încheiat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri legate de activitatea Departamentului Consular, prilej cu care membrii comunității românești din Germania au purtat un dialog deschis și aplicat cu reprezentanții MAE, atât despre serviciile consulare puse la dispoziția cetățenilor români, cât și despre alte teme de interes pentru românii din străinătate.
Campania se află la a treia ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2017, campania a debutat la Lisabona și va continua în prima jumătate a anului pentru a prezenta comunităților românești din diaspora beneficiile sistemului de servicii consulare ”E-Cons”. Această campanie are rolul de a explica direct cetățenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și informatizate care le stau la dispoziție, astfel încât platforma ”E-Cons” să fie utilizată cât mai eficient. – PROMPT MEDIA