Acasă Politic București: Despre deranjamente

București: Despre deranjamente

DISTRIBUIȚI

internet – 145716 – 16082016 – Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a publicat Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2015 – parametri administrativi. Potrivit acestuia, in anul 2015 furnizorii de internet mobil din Romania au remediat deranjamentele semnalate de utilizatori intr-un interval mediu de 14 ore, cu 7 ore mai putin fata de valoarea medie raportata in anul 2014 (21 de ore). In schimb, durata de remediere a deranjamentelor la internet fix a crescut de la o medie de 25 de ore in anul 2014, la o medie de 39 de ore in 2015.

Termenul de remediere a deranjamentelor

Termenul de remediere a deranjamentelor reprezinta intervalul de timp cuprins intre momentul receptionarii de catre un furnizor a unei reclamatii privind un deranjament validat si momentul remedierii acestuia. Furnizorii au obligatia sa includa in contracte aceste termene, ele variind intre 3 si 240 de ore, cele mai uzuale fiind de 24 de ore, 48 de ore si 72 de ore.

Alti parametri administrativi de calitate

Raportul complet ANCOM contine detalii despre mai multi parametri administrativi prin care Autoritatea monitorizeaza calitatea serviciului de acces la internet fix si mobil oferit de furnizorii din Romania: termenul necesar pentru furnizarea serviciului de acces la internet, termenul de remediere a deranjamentelor, frecventa reclamatiilor utilizatorului final, frecventa reclamatiilor referitoare la deranjamente, frecventa reclamatiilor privind corectitudinea facturarii si termenul de solutionare a reclamatiilor primite de la utilizatorii finali.

Evolutia parametrilor

Datele cuprinse in Raportul publicat de Autoritate arata in general o imbunatatire a valorilor medii aferente tuturor indicatorilor administrativi de calitate, atat pentru serviciile de acces la internet furnizate la punct fix cat si pentru cele furnizate la puncte mobile, ceea ce indica o imbunatatire a calitatii serviciilor de acces la internet oferite pe piata comunicatiilor electronice din Romania.

Eduard Lovin, director executiv de reglementare ANCOMIn prezent, piata furnizarii serviciilor de acces la internet din Romania este puternic concurentiala pe componenta de pret. Prin publicarea unor date si informatii privind calitatea acestor servicii, ANCOM urmareste stimularea unei competitii reale si la nivelul calitatii serviciilor, inclusiv prin aparitia unor oferte orientate cu precadere spre aceasta componenta importanta a serviciilor de acces la internet”, a declarat Eduard Lovin, director executiv de reglementare ANCOM.

Cele mai recente statistici publicate de ANCOM arata ca in Romania erau utilizate la finalul anului 2015 un numar de 4,3 milioane de conexiuni la internet fix si 18,7 milioane de conexiuni la internet mobil. –  PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.