Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti București: Cornelia Negruţ, propune repartizarea unui psiholog şcolar la 500 de elevi

București: Cornelia Negruţ, propune repartizarea unui psiholog şcolar la 500 de elevi

DISTRIBUIȚI

Cornelia Negruţ145981 – 31082016 – Deputatul ALDE, Cornelia Negruţ, a primit răspuns din partea ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice la interpelarea formulată pe tema strategiei MENCŞ privind consilierea psihologică a elevilor.

”Din nefericire pentru sistemul nostru educaţional, din ceea vedem că se întâmplă în ultima perioadă rezultă că dascălii, elevii şi părinţii asistă doar la idei privind reduceri de posturi şi norme, diminuări de ore, transformări de materii esenţiale. În acelaşi timp, conducerea ministerului de destinele căruia sunteţi în prezent răspunzător nu ascunde faptul că doreşte o calitate înaltă şi o eficienţă foarte bună a sistemului. În condiţiile în care se pune accent pe consilierea elevilor, în această perioadă dificilă din prezent, specialiştii atrag atenţia că un psiholog nu are cum să fie eficient la un număr de minim 800 elevi. Acesta este numărul minim, în condiţiile în care despre numărul maxim nu spune nimeni nimic… Extinzând această realitate, ar mai putea intra în discuţie şi consilierea părinţilor acestor copii, în cazurile în care se impune, ca să nu mai vorbim despre personalul şcolilor din România.

În opinia cadrelor didactice, un psiholog şcolar şi-ar putea dovedi utilitatea abia atunci când ar deservi un număr de 300, maxim 500 de elevi. Abia atunci rolul acestor specialişti, extrem de necesar de altfel, s-ar putea spune că este îndeplinit”, a subliniat parlamentarul ALDE în documentul trimis conducerii MENCŞ.

Răspunzând cererilor deputatului maramureşean, ministrul Educației a precizat că, în prezent, cabinetele de asistenţă psihopedagogică funcţionează în unităţi de învăţământ preuniversitar şi asigură asistenţa psihopedagogică a unui număr de 800 de elevi sau 499 de preşcolari. ”În aceste condiţii, la nivel naţional, sunt normate 1977 de posturi de profesor în cabinetele de asistenţă psihopedagogică, din care 1692 sunt ocupate cu profesori titulari (85,88%). În judeţul Maramureş sunt normate 77 de posturi de profesor în cabinete de asistenţă psihopedagogică, din care 65 sunt ocupate cu profesori titulari (84,41%). În condiţiile în care un cabinet de asistenţă psihopedagogică s-ar norma la 300-500 elevi, numărul de posturi de profesori în cabinete de asistenţă psihopedagogică ar trebui să se dubleze. Ca urmare, propunerea privind normarea unui cabinet de asistenţă psihopedagogică la 300-500 elevi trebuie analizată atât din punctul de vedere al impactului financiar asupra bugetului general consolidat, pe termen scurt şi pe termen lung, cât şi din perspectiva scăderii numărului de elevi, situaţie care, în viitor, poate conduce la restrângerea de activitate a profesorilor angajaţi în aceste cabinete”, a subliniat ministrul Educaţiei, în răspunsul trimis Corneliei Negruţ.

Răspunzând întrebării referitoare la strategia MENCŞ de acoperire a posturilor vacante de psihologi şcolari, ministrul Educaţiei a spus că s-au acordat o serie de drepturi în domeniul mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi alte facilităţi, în domeniul resurselor umane din învăţământul preuniversitar, care au condus la creşterea numărului de posturi ocupate cu titulari prin: titularizarea, prin concurs, la nivelul sistemului de învăţământ preuniversitar, eliminându-se astfel diferenţierile apărute între titularii la nivelul unităţilor de învăţământ şi titularii sistemului de învăţământ preuniversitar, toate cadrele didactice beneficiind de aceleaşi drepturi; posibilitatea personalului didactic titular de a se pretransfera la cerere pentru apropierea de domiciliu; posibilitatea personalului didactic titular de a fi detaşat în interesul învăţământului sau de a se detaşa la cerere; posibilitatea personalului didactic titular cu gradul didactic I de a fi menţinut ca titular, în funcţia didactică, până la 3 ani peste vârsta de pensionare; posibilitatea reîncadrării personalului didactic pensionat, care a avut calitatea de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, în condiţiile renunţării la pensie pe perioada reîncadrării”, a conchis ministrul Educaţiei, în răspunsul remis deputatului ALDE Maramureş. – PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.