145726– 17082016 – Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat la 17 august 2016, în consultare publică, Ghidul de finanțare a Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecția mediului.
Conform procedurii, Ghidul va sta zece zile în consultare, timp în care și viitori beneficiari ai acestui program, respectiv, organizațiile neguvernamentale, sunt invitați să transmită observații privind versiunea de lucru a ghidului.
În cadrul apelului din acest an se vor aloca 30 milioane de lei pentru finanțarea de proiecte de educație și conştientizare care să vizeze măsuri-cheie în procesul de tranziție la economia verde, respectiv, ecoturism și turism durabil, economia circulară și managementul deșeurilor, regenerare urbană și clădiri verzi, eco-antreprenoriat și eco-inovare, achiziţii verzi.
”Îmi doresc ca impulsionarea tranziției la economia verde inițiată deja prin acțiuni concrete așa cum sunt componentele Plus ale programelor cu tradiție ale AFM să se realizeze cu participarea activă a publicului. Un cetățean conștient și corect informat este un partener activ în acest proces de tranziție către un cadru economic care constituie soluția atât la amenințările imediate la adresa mediului cât și la declanșarea unei creșteri economice în care mediul este privit ca oportunitate și motor de dezvoltare, nu ca element de cost și obstacol. Organizațiile neguvernamentale sunt cele pe care ne dorim să le încurajăm în derularea de acțiuni de conștientizare a publicului, rolul lor fiind esențial în a crea acest context de parteneriat multilateral pentru asumarea unei conduite responsabile în raport cu mediul și angajarea în acțiuni propriu-zise cu impact pozitiv asupra mediului”, a declarat Cristiana Pașca Palmer, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor
Ghidul se adresează organizațiilor neguvernamentale în calitate de beneficiari care pot acționa în parteneriat cu alte organizații neguvernamentale, instituții de educație sau ale administrației publice locale, partenerii neavând posibilitatea de a angaja cheltuieli în nume propriu. Finanţarea se acordă în cuantum de maximum 95% din valoarea totală eligibilă a proiectului, dar nu mai mult de 450.000 lei. – PROMPT MEDIA