Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti București: ANCOM: Anul trecut un incident de securitate a afectat în medie...

București: ANCOM: Anul trecut un incident de securitate a afectat în medie 22.773 de conexiuni

DISTRIBUIȚI

comunicatii144802 – 21062016 – Conform Raportului privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice publicat de ANCOM, 281 de incidente cu impact semnificativ au afectat în anul 2015 securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, cu aproape 22% mai puține decât în anul anterior. Numărul total de conexiuni afectate (6.410.657) a fost cu 27% mai mic față de cel raportat pentru anul 2014 (8.836.821 conexiuni).

Cele mai multe conexiuni afectate de incidente în 2015 au fost cele de telefonie mobilă (2,7 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (2,5 milioane de conexiuni afectate), telefonie fixă (aproximativ 660 de mii de conexiuni afectate) și internet fix (aproximativ 350 de mii de conexiuni afectate per serviciu), cele mai puține conexiuni afectate fiind cele de retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 140 de mii).

Potrivit datelor raportate de furnizori către ANCOM, anul trecut un incident de securitate a afectat în medie 22.773 de conexiuni. Durata medie a unui incident a fost de aproximativ 4 ore, în timp ce durata totală a incidentelor raportate pe anul 2015 este de 1.050 de ore. Cele mai multe incidente de securitate au avut loc în București, urmat de județele Gorj, Teleorman și Dâmbovița.

26% dintre incidente au avut cauze care au vizat erori de sistem software sau hardware, erori umane constând în configurarea și operarea greșită a echipamentelor), majoritatea de 74% fiind însă determinate de factori externi (ex. întreruperea alimentării cu energie electrică sau secționarea accidentală a fibrei optice, fenomene naturale, furturi de cabluri etc.).

În total, aproximativ 40% dintre incidente au fost cauzate de probleme de alimentare cu energie electrică. În luna aprilie s-au raportat cele mai multe dintre incidente (40 din totalul de 281), majoritatea fiind generate de întreruperi în alimentarea cu energie electrică.

Impact asupra 112 – 90% dintre incidentele raportate ar fi putut împiedica sau perturba apelurile de urgenţă la numărul 112, dat fiind că cele mai multe dintre incidentele din 2015 au vizat serviciile de telefonie mobilă. Totuși, utilizatorii au putut apela numărul de urgență dacă zona din care s-a inițiat apelul era acoperită de alt furnizor de telefonie mobilă sau de alte stații de bază din rețea, neafectate de incident.

Raportul a fost realizat pe baza informațiilor raportate de furnizori pentru anul 2015, acesta fiind cel de-al treilea an în care Autoritatea colectează datele respective, în urma intrării în vigoare a Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligația de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră. – PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.