Acasă Externe Paris: Cea de-a treia etapă a Programului ”Dialog cu Diaspora pe teme...

Paris: Cea de-a treia etapă a Programului ”Dialog cu Diaspora pe teme consulare”

DISTRIBUIȚI

 Dialog cu Diaspora pe teme consulare144297 – 23052016 –  Ministerul Afacerilor Externe, prin Departamentul Consular, a organizat în perioada 20 – 22 mai 2016, la Paris, cea de-a treia etapă a Programului ”Dialog cu Diaspora pe teme consulare”, dedicat informării cetăţenilor români cu privire la proiectele de modernizare a serviciilor consulare şi, totodată, evaluării stadiului implementării acestora, la nivelul oficiilor consulare aflate pe teritoriul francez.

Astfel, la sediul secţiei consulare de la Paris a avut loc o întâlnire cu reprezentanţi ai mediului asociativ românesc din Franța, care au primit informaţii cu privire la facilităţile pe linie consulară pe care le oferă sistemul Sistemul Informatic Integrat Consular (E-Cons), în vederea simplificării procedurilor de soluţionare a serviciilor consulare şi adaptării acestora la exigenţele şi standardele europene în domeniu.

”Sistemul E-Cons vizează modernizarea activităţilor consulare, iar succesul acestuia depinde în primul rând de beneficiarii săi. Ne bucurăm să avem şi în acest an un dialog deschis, orientat spre chestiuni concrete, iar propunerile și întrebările venite din partea comunităţii sunt deosebit de importante pentru îmbunătățirea serviciilor consulare. Acest proiect reprezintă un parteneriat, bazat pe încredere şi profesionalism”, a menţionat Bogdan Stănescu, director general al Departamentului Consular.

”Comunităţile de români au cunoscut o creştere importantă în ultimii ani, ceea ce a impus o adaptare şi o redimensionare a activităţii consulare. Ţinând cont de volumul din ce în ce mai mare de solicitări de asistență consulară venite din partea cetăţenilor români, sistemul E-Cons urmăreşte integrarea mai multor sisteme informatice în domeniul consular în scopul creşterii eficienţei activităţii consulare. Este un proiect ambiţios, şi ne dorim ca deviza de la care am plecat, când am demarat acest proiect  – Consulatul, mai aproape de casa ta – să devină o realitate, pentru fiecare cetățean român din orice colț al lumii”, a menţionat Bogdan Stănescu, director general al Departamentului Consular.

Tot cu această ocazie, conducerea Departamentului Consular a organizat o întâlnire regională de lucru cu membrii secției consulare din cadrul Ambasadei României la Paris și ai Consulatelor Generale de la Strasbourg, Lyon şi Marsillia, în cadrul căreia au fost discutate o serie de aspecte ce vizează practica şi activitatea consulară, problematica notarială și de stare civilă.

Armonizarea practicilor consulare este una dintre preocupările aflate permanent în atenția Departamentului Consular, dialogul cu diplomații cu atribuții consulare fiind extrem de util pentru perfectarea tuturor procedurilor incluse în componentele sistemului E-cons, care are ca obiectiv inclusiv impunerea de practici unitare la nivel consular.

La reuniune au fost prezenţi şi reprezentanţii instituţiilor partenere în implementarea sistemului E-Cons: Direcţia Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR), Autoritatea Națională pentru Cetățenie, cu scopul de a facilita schimbul de idei şi bune practici şi de a identifica soluţii concrete pentru unele situaţii specifice cu care se confruntă solicitanţii de servicii consulare.

Plaforma E-Cons integrează mai multe sisteme informatice specifice domeniului consular, iar prin operaționalizarea celor mai complexe componente, SIMISC, activitatea consulară se aliniază standardelor tehnologice ale secolului XXI. Astfel, cetățenii români plecați în străinătate vor avea acces la numeroase servicii consulare on-line, indiferent de spațiul geografic unde se află.

Platforma E-Cons reuneşte următoarele componente:

Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza (implementat şi funcţional);

Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV (implementat şi funcţional);

Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass componenta MAE (implementat şi funcţional);

Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS (implementat şi funcţional);

Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (în curs de operaţionalizare etapizată la toată reţeaua consulară românească).

Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” are loc, în anul 2016, în statele cu comunităţi importante de cetăţenii români, unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. Conducerea Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe se va deplasa în aceste state pentru a prezenta cetăţenilor români, beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la sistemul de servicii consulare E-Cons.

Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se află la a doua ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2016, campania a debutat la Madrid. Campania va continua la Bonn și Londra, programate a se desfășura în prima jumătate a acestui an. –  PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.