143928 – 27042016 – Utilizatorii serviciilor de telefonie, internet sau televiziune au dreptul să solicite facturi detaliate pentru a vedea modul în care au fost tarifate serviciile folosite, indiferent dacă dețin un abonament sau folosesc o cartelă preplătită. De obicei, operatorii emit automat o factură nedetaliată. În schimb, facturile detaliate sunt emise doar la cererea utilizatorilor fie pe hârtie (de regulă contra cost), fie prin e-mail (gratuit). Facturile detaliate din conturile online sunt emise gratuit.
Factura detaliată trebuie să conțină, pentru toate categoriile de servicii (telefonie, internet sau televiziune):
- perioada de tarifare,
- tariful lunar perceput pentru abonament şi tariful pentru traficul suplimentar, dacă este cazul, tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul;
- tarifele percepute pentru închiriere/furnizare echipamente, dacă este cazul;
- alte servicii furnizate și tarifele aferente acestora, dacă este cazul;
- gratuitățile/reducerile tarifare de care utilizatorul a beneficiat, dacă este cazul;
- suma totală tarifată, inclusiv TVA;
- un număr de telefon la care utilizatorul poate solicita informații suplimentare referitoare la factura detaliată;
- cursul de schimb valutar aplicat, dacă este cazul.
ANCOM recomandă utilizatorilor de servicii ca, în eventualitatea unor probleme cu factura, să formuleze o reclamație la furnizorul de servicii și, obligatoriu, să ceară un număr de înregistrare. – PROMPT MEDIA