142911 – 08032016 – Un studiu IRES arată că mai mult de 6 din 10 români sărbătoresc Ziua Femeii, opt din zece intervievați obișnuiesc să ofere cadouri cu ocazia zilei de 8 Martie, soțiile, iubitele și mamele fiind cele pentru care sunt cumpărate cadouri cel mai frecvent de Ziua Femeii. De asemenea, 85% dintre femei declară că primesc cadouri de 8 Martie. Cadourile oferite cel mai frecvent cu ocazia zilei de 8 Martie sunt florile. Preferințele femeilor în ceea ce privește cadourile primite cu ocazia zilei de 8 Martie corespund, în mare, cu ceea ce primesc deja; ele își doresc să le fie oferite flori, bijuterii, parfumuri, obiecte vestimentare, cosmetice.
Opt din 10 respondenţi mai cred că este nevoie de o zi specială pentru a sărbători femeile, iar o cincime dintre respondenţi ar prefera ca șefii lor să fie persoane de gen feminin.
Faptul că sunt muncitoare, frumusețea, blândețea, faptul că sunt înțelegătoare, tandrețea, bunătatea, sensibilitatea, gingășia, delicatețea sunt identificate drept principale calităţi ale femeilor. Realismul, simțul practic, hărnicia, puterea de muncă, siguranța, stăpânirea de sine și respectul față de femei, politețea sunt identificate drept principale calităţi ale bărbaţilor.
În cazul disputelor în cuplu, aproximativ o treime dintre respondenții care sunt căsătoriți sau trăiesc în uniune consensuală declară că femeia este cea care are ultimul cuvânt, iar aproximativ un sfert menționează că bărbatul este cel care are ultimul cuvânt
Majoritatea respondenților la acest studiu sunt mulțumiți de viața lor de familie, de viața de cuplu, de cea socială și de cea profesională. Satisfacția cea mai ridicată este exprimată cu privire la viața de familie, iar procentul cel mai ridicat al nemulțumirilor e exprimat în privința vieții sociale.
Acestea sunt principalele concluzii ale studiului ”Ziua Femeii – percepţii şi reprezentări” realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES, în perioada 1-2 martie 2016, pe un eșantion total de 1.515 de subiecți cu vârsta de peste 18 ani, reprezentativ pentru populaţia adultă din România, marjă de eroare ±2,5%. Studiul a fost realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). – PROMPT MEDIA