Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti București: Registrul agricol al României – prioritate legislativă națională

București: Registrul agricol al României – prioritate legislativă națională

DISTRIBUIȚI

Vasile Gudu142522 – 16022016 –  Registrul agricol este un document oficial de evidenţă primară unitară care conţine date cu privire la gospodăriile populaţiei şi la societăţile/asociaţiile agricole, precum şi la orice alte persoane fizice şi/sau entităţi juridice care au teren în proprietate sau în folosință. Registrul agricol constituie și o bază de date necesară pentru emiterea documentelor doveditoare în vederea accesării de către fermieri a schemelor și măsurilor de sprijin.

Registrul agricol, ne reamintește deputatul PNL Vasile Gudu, pentru perioada 2015 – 2019 stabilește formularele componente ale registrului, conținutul acestora și perioada de valabilitate. În conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 1307/2013 de stabilire a unor norme privind plăţile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune, precum şi a legislaţiei naţionale, pentru a veni în sprijinul fermierilor, registrul agricol  constituie baza de date şi pentru emiterea documentelor doveditoare în vederea accesării de către fermieri a schemelor şi măsurilor de sprijin.

Normele tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2015 – 2019 sunt în vigoare din 4 septembrie 2015, iar întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol se organizează în baza art. 6 alin. (1) din OG nr.28/2008 privind registrul agricol, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 98/2009.

Organizată la nivelul fiecărei localităţi, activitatea de completare este coordonată de secretarul localităţii care verifică şi răspunde de modul de completare şi actualizare periodică a registrului agricol. Registrul agricol constituie sursă de date pentru elaborarea pe plan local a unor politici în domeniile: fiscal, agrar, protecţie socială, cadastru, edilitar-urbanistic, sanitar, şcolar, servicii publice de interes local. Registrul agricol, atât cel pe suport hârtie, cât şi cel în format electronic, se deschide pe o perioadă de 5 ani, realizându-se în mod obligatoriu corespondenţa la nivelul aceleiaşi autorităţi a administraţiei publice locale atât cu poziţia din registrul agricol pentru perioada anterioară, cât şi cu numărul din rolul nominal unic ce îl priveşte pe contribuabilul respectiv.

Furnizarea datelor cu caracter personal în cazul persoanelor fizice care fac obiectul înregistrării în registrul agricol se asigură prin grija serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, la cererea primarilor, în scopul exercitării atribuţiilor legale, fără plata vreunei taxe sau a vreunui tarif, organizarea registrului agricol având caracterul unei acţiuni de interes public.

Sistemul electronic al registrului agricol va contribui la o dezvoltare regională sustenabilă, bazându-se pe noile politici de descentralizare din domeniu. Datele vor putea fi, astfel, consolidate și gestionate agregat la nivel județean și valorificate la nivel național. Scopul proiectului include optimizarea proceselor și consolidarea datelor critice ale României în vederea realizării unor punţi informaționale între statele membre și gestionarea bazată pe date reale a fondurilor structurale existente şi viitoare. Pentru aplicarea corectă, unitară și transparentă, în condiții de operativitate, a prevederilor legislației în domeniu şi a legislației subsecvente/conexe acesteia, se impune necesitatea instituirii Comisiei centrale pentru registrul agricol, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legislației aferente. Având în vedere situația prezentată, deputatul Gudu consideră că România  are nevoie cât mai urgent de adoptarea legislației referitoare la registrul agricol. ”Anul 2015 a fost un an dezastruos pentru aproape toată țara: secetă excesivă, subvențiile nu au intrat în conturile fermierilor, iar presiunile cu instrumente de plată și cereri de insolvență nu reprezintă o soluție nici pentru bănci sau societățile de creditare, leasing sau inputuri, și nici pentru fermieri! Astfel, numărul cererilor de insolvență crește de la o zi la alta, iar falimentarea fermierilor din țară va avea consecințe grave, atât pentru agricultură, cât și pentru economia României în general”, conchide parlamentarul liberal. –  PROMPT MEDIA

foto:obiectivtulcea.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.