142536 – 16022016 – Presedintele PSD Liviu Dragnea cere prim-ministrului Dacian Ciolos sa revoce hotararea de guvern prin care stabileste data alegerilor si sa demonstreze astfel ca nu exista un ”blat” intre Executiv si PNL. Dragnea sustine ca exista zvonuri potrivit carora premierul s-a grabit sa dea aceasta hotarare special ca PNL sa o poata ataca in contencios administrativ cu scopul final de a forta, printr-o contestatie la CCR, trecerea la doua tururi de scrutin.
”Am trimis prim-ministrului o solicitare de revocare a hotararii de guvern data in graba, fara nicio logica. Daca domnul prim-ministru vrea sa dovedeasca ca toate zvonurile legate de o posibila intelegere pentru a da posibilitatea PNL de a ataca hotararea in contencios, poate sa abroge acea hotarare de guvern si o poate adopta la inceputul lunii martie. E clar ca e ceva in neregula. Poate sa o revoce chiar maine”, a spus Dragnea.
Acesta merge mai departe si ii transmite premierului ca prin emiterea acestei hotarari de guvern poate intra sub incidenta mai multor articole din codul penal, inclusiv cel privind constituirea unui grup infractional organizat, care se pedepseste cu pana la cinci ani de inchisoare.
”În măsura în care nu veți proceda în acest fel, în prima ședință de Guvern, Domnule Prim-Ministru și distinși membri ai Guvernului României, și nu veți revoca Hotărârea de Guvern nr. 51/10.02.2016, în tot, și fără emiterea niciunui alt răspuns la plângerea prealabilă formulată de PNL, care încearcă să deturneze în mod profund ilegal sensul actului normativ pe care l-ați emis,
Vom considera că publicarea, cu 45 de zile înainte de data intrării sale în vigoare, a hotărârii de guvern care stabilește data alegerilor, contrar întregii practici guvernamentale anterioare (așa cum am demonstrat la punctul 2), este parte a unei conivențe frauduloase prin care se încearcă nerespectarea legislației electorale și perturbarea în mod grav a stabilității sistemului judiciar românesc, motiv pentru care, cu toată seriozitatea și responsabilitatea, vă atragem atenția asupra următoarelor dispoziții din legislația penală.
– Art. 297/Cod Penal: „Fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, nu indeplineste un act sau il indeplineste in mod defectuos si prin aceasta cauzeaza o paguba ori o vatamare a drepturilor si intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseste cu inchisoarea de la 2 la 7 ani si interzicerea exercitarii dreptului de a ocupa o functie publica”.
– Art. 367, alin. 1/Cod Penal: „Initierea sau constituirea unui grup infractional organizat, aderarea sau sprijinirea, sub orice forma, a unui astfel de grup, se pedepseste cu inchisoarea de la 1 la 5 ani si interzicerea exercitarii unor drepturi”.
– Art. 367, alin. 6/Cod Penal: „Prin grup infractional organizat se intelege grupul structurat, format din 3 sau mai multe persoane, constituit pentru o anumita perioada de timp si pentru a actiona in mod coordonat in scopul comiterii uneia sau mai multor infractiuni”.
– Art. 207/Cod Penal: „Constrangerea unei persoane sa dea, sa faca, sa nu faca sau sa sufere ceva, in scopul de a dobandi in mod injust un folos nepatrimonial, pentru sine sau pentru altul, se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 5 ani”.
– Art. 13 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie: „Fapta persoanei care indeplineste o functie de conducere intr-un partid… Ori in cadrul unei persoane juridice fara scop patrimonial de a folosi influenta ori autoritatea sa in scopul obtinerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 5 ani.”
– Art. 131 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie: „In cazul infractiunii de santaj, prevazuta de art. 207/Cod Penal, in care este implicata o persoana dintre cele prevazute la alin. 1, limitele speciale ale pedepsei se majoreaza cu o treime.”
– Art. 132 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie: „In cazul infractiunilor de abuz in serviciu…, daca functionarul public a obtinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, limitele speciale ale pedepsei se majoreaza cu o treime.” – PROMPT MEDIA